הודו: בית כנסת על שם ראש עיר בישראל

    נתי קאליש 1 Comment on הודו: בית כנסת על שם ראש עיר בישראל

    בית הכנסת נמצא במדינת מניפור שבהודו והוא נקרא 'נחלת רונן' כמחווה על פועלו המיוחד של ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט בהעלאת עולי קהילת המנשה וקליטתם | פלוט: "מחווה גדולה ומרגשת עבורי"

    6:54
    19.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on כשאנטישמים מחזירים בתשובה | פרשת מצורע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית הכנסת הוקם בחודשים האחרונים על ידי ארגון "שבי ישראל" בראשות הרב מיכאל פרוינד לטובת  כ – 300 היהודים שנותרו בקהילת המנשה בכפר קנגצופן, לאחר שהרוב, למעלה 1000 איש, עלו לישראל בשנה האחרונה ונקלטו בנוף הגליל הודות למאמציו המיוחדים של ראש העיר רונן פלוט. "הקהילה ביקשה להודות לראש העיר רונן פלוט על פועלו המיוחד בהעלאת קהילת בני המנשה וקליטתם בעיר נוף הגליל יחד עם ארגון "שבי ישראל" בראשות מיכאל פרוינד" סיפר ראש הקהילה בכפר אלקנה נייט. 

    צבי חאוטה, מנהל קליטת בני המנשה ב"שבי ישראל" הוסיף: "קהילת המנשה בכל הארץ מונה  כ-5500 איש שמפוזרים ב – 15 ערים, בעיקר בצפון, כאשר הקהילה הגדולה בארץ נמצאת בנוף הגליל ומונה כ-1300 איש, מרביתם הגיעו במהלך בשנה האחרונה הודות למאמציהם המיוחדים של ראש העיר רונן פלוט ומיכאל פרוינד העומד בראש ארגון "שבי ישראל". 

    קליטת בני המנשה בנוף הגליל הפכה את העיר לבירת הקהילה בארץ ולמוקד משיכה גם למשפחות עולים ותיקים מכל רחבי הארץ: "דלתה של העיר פתוחה לרווחה לכל בנות ובני המנשה בארץ ובהודו. אני רואה בהגעתה של קהילה איכותית זו ברכה  גדולה לעיר ולתושביה. מדובר בתושבים טובים,  תורמים, חרוצים וכמעט כולם זוגות צעירים עם ילדים קטנים", אמר ראש העיר פלוט וסיפר כי התלהב מהקהילה כשהגיע לקבל את פניהם של העולים בנתב"ג וראה אותם יורדים מהמטוס ובאופן ספונטאני כורעים ברך ומנשקים את אדמת ארץ ישראל  תוך שהם קוראים תפילת שמע. "מרגש עד דמעות לראות איך היהודים שמרו על יהדותם בהודו במשך אלפי שנים, הם מכירים את התפילות בעל פה, חובשים כיפה ומקיימים אורח חיים דתי" אמר פלוט.

    "זאת מחווה גדולה ומאוד מרגשת", אומר פלוט "מי היה מאמין שבהודו יקרא בית כנסת על שמי? אני מקווה שבקרוב נוכל להעלות לארץ  גם את הקהילה הקטנה שנותרה בכפר ובית הכנסת "נחלת רונן" יישאר מיצג היסטורי שיעיד על  הקשר המיוחד של עם ישראל בארץ ובתפוצות. אני לא מכיר עוד מקום שבו ראש עיר שעלה מרוסיה וראש ארגון עלייה שהגיע מארה"ב (מיכאל פרוינד) מביאים  ביחד עולים מהודו צאצאים של שבט המנשה" סיכם ראש העיר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עצוב לראות איך אדם כוחני מהנדס תודעה מאורי המסך בזמן שכל התושבים בעיר עוזבים אותה בגללו.
      יש להיזהר מגניבת דעת קהל בכל הנוגע לרונן פלוט.