השופט בדימוס פיינשטיין: "לשופטים יש אמון גבוה מידי בשוטרים"

    יעקב ריבלין ואבי בלום No Comments on השופט בדימוס פיינשטיין: "לשופטים יש אמון גבוה מידי בשוטרים"

    השופט בדימוס הרן פיינשטיין בשיחה עם 'קול חי': "כשאני כשופט הייתי מוציא צו כמובן שזה היה מוגבל לנושא, אירוע או מסמך ספציפי. אין יד פתוחה לכל"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס הרן פיינשטיין שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה' והתייחס תחילה לפרשת החדירה המשטרתית לטלפונים הניידים לכאורה ללא צו מתאים: "אני לא רואה בזה הרס הדמוקרטיה כמו שאומרים חלק מהאנשים, אבל ודאי ששי פה פגיעה חמורה בפרטיות".

    הוא נשאל האם צו חיפוש או האזנה שנותן שופט מתיר לעשות הכל? "זה ברור לגמרי שלא הכל אפשר לעשות. כשאני כשופט הייתי מוציא צו כמובן שזה היה מוגבל לנושא, אירוע או מסמך ספציפי. אין יד פתוחה לכל".

    פיינשטיין התייחס לפעולות שנעשות שלא בהתאם לצו ואמר "אסור לעשות את זה וברגע שעושים את זה לדעתי אסור לבית המשפט את זה. המשטרה צריכה לדעת שברגע שהיא תעשה משהו בניגוד לדין הוא לא יהיה קביל בבית המשפט".

    השופט בדימוס הדגיש: "במקרים כאלה, פשוט אל תקבל את הראיה. עזוב את דוקטרינת 'פרי העץ המורעל'. אם ההקלטה הבלתי חוקית חושפת ראיות אובייקטיביות חפציות שמוליכות לאישום פלילי – קבל אותן. כדי שלא יצא חוטא נשכר. אבל אם מדובר בחשיפה של שיחות, דעות וראיות שאינן חפציות אסור לקבל בשום אופן".

    הוא סיפר כיצד זה נראה מהצד של שופט כששוטר בא לבקש צו: "אנחנו היינו שואלים את השוטר 'מה מקור המידע', לפעמים הוא היה אומר 'יש לי מזכר', אני שואל אותו 'מה עומד מאחורי המזכר' והוא עונה 'לא יכול לגלות לך'. לצערנו הרבה שופטים נעתרים בדרך כלל לבקשות המשטרה כי מאמינים לשוטרים".

    ביחס לפרסומים לפיהם המשטרה עשתה שימוש בתוכנה בתיקי נתניהו, אמר פיינשטיין: "עורכי הדין של נתניהו צריכים לשקול להגיש בקשה מחודשת לביטול כתב האישום מטעם של 'הגנה מן הצדק".



    0 תגובות