לאחר עשור: בחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לאחר עשור: בחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים

    עיריית ירושלים מודיעה על סבב נוסף ושלישי לבחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים | על המועמדים לבחירות להיות תושבי השכונה מעל גיל 21, שעומדים בקריטריונים המפורטים בתקנון הבחירות

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר עשור בו לא התקיימו בחירות למנהלים הקהילתיים, החל מחודש יוני האחרון, התקיימו בחירות במספר שכונות בשני סבבי בחירות ב – 16 מינהלים קהילתיים. בקרוב יחל הסבב השלישי והאחרון, שייערך ב-11/12 המינהלים הנותרים: גילה, עיר גנים, לב העיר, בוכרים, רמת שלמה, מיתרים, הגבעה הצרפתית, רמות אלון, מעלה רמות, בית דוד וא-טור.

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו בסבב השלישי של הבחירות למינהלים הקהילתיים. מדובר במודל ייחודי לירושלים, ודמוקרטיה מקומית במיטבה. אני קורא לכל מי שמעוניין, להגיש מועמדות ולהצטרף לעשייה למען חיזוקה של בירת ישראל, למען שכונתו וקהילתו. כולנו יחד, נבחרי המינהלים ונציגי השכונות, לצד הנהלת העיר, נטה שכם ונפעל למען איכות חייהם של תושבי ירושלים." אמר ליאון.

    מודל המינהלים הקהילתיים הוא ייחודי לירושלים והוא אומץ בעבר בשל מגוון האוכלוסיות, ריבוי השכונות, היקף האוכלוסייה וגודל שטחה של הבירה. הבחירות למנהלים נקבעו במטרה לאפשר לתושבים לממש את זכותם לבחור את הנציגות השכונתית הישירה שלהם. בכך, העירייה מחזקת את קשריה עם השטח וקשובה לצרכי התושבים בכל מינהל, ואילו לתושבי השכונה יש כלי באמצעותו ניתן להשפיע על אופי השכונה, לשמור על האינטרסים והמאפיינים הייחודיים שלה, לעצב את סביבת המגורים, ליצור שינוי אמיתי ולימוד בקשר רציף עם הנהלת העיר וראש העיר.

    סגן ראש העיר ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, אריה קינג: "בע"ה בסבב השלישי של הבחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים, נשלים הליך ארוך וייחודי שאין שני לו בארצנו, הליך שלא התקיים בעיר מזה למעלה מעשור, הליך של בחירת ההנהגות המקומיות בכל שכונות ירושלים. קיומן של הבחירות הוא הליך חיוני להחייאת העשייה האזרחית והקהילתית, זאת הזדמנות לכל מי שחפץ לתרום לקהילה, לשכונה ולעיר כולה, להשתלב במעגל קבלת ההחלטות והעשייה. אמר קינג.

    קינג הוסיף: "השלמת הליך הבחירות היא מבחינתי גולת הכותרת של הקדנציה לצדה של ההתמודדות הקהילתית והעירונית עם מגפת הקורונה. אני שמח שכמחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, ראש העיר גיבה אותי לכל אורך ההליך שנמשך כשנתיים ואני מאחל בהצלחה לבוחרים ולמועמדים השונים, מצפה לעבוד עם הנבחרים החדשים ומבקש להודות לכל מי שמילאו תפקיד זה בשנים האחרונות ושבחרו שלא להתמודד בבחירות הקרובות, בלעדיכם ובלעדיכן לא היינו מסוגלים לעמוד באתגרים העירוניים ברחבי העיר." סיים קינג.



    0 תגובות