בית המשפט העליון דן בשלילת אזרחות למחבלים

    אליהו גרין No Comments on בית המשפט העליון דן בשלילת אזרחות למחבלים
    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו מתקיים בבית המשפט העליון דיון בשני תיקים שעניינם שלילת אזרחות בגין ביצוע מעשים שיש בהם משום הפרת אמונים למדינת ישראל. הדיון נערך בפני הרכב מורחב בראשות הנשיאה השופטת אסתר חיות, המשנה לנשיאה ניל הנדל, והשופטים: עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, ענת ברון.

    מדובר בדיון השלישי שנערך בעליון, השני בהרכב מורחב בנושא זה. שני התיקים הם של מחבלים מורשעים. עתירה אחת הוגשה על ידי הארגונים "האגודה לזכויות האזרח" ו"עדאלה". בעמותת 'אם תרצו' מציינים כי ארגונים אלו מומנו בעשור האחרון על ידי ממשלות זרות, כל אחד קיבל סכום של 23 מיליון ש"ח. כמו כן מומנו הארגונים בידי הקרן לישראל חדשה.

    העתירה המדוברת הוגשה בשם המחבל עלאא זיוד כנגד החלטת שר הפנים לשלול את אזרחותו. זיוד, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם, הורשע בביצוע פיגוע דריסה ודקירה בצומת גן שמואל בחודש אוקטובר ב-2015 ושפוט ל-25 שנות מאסר. בפיגוע נפצע החייל ניב בוחבוט. באוגוסט 2017, בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את בקשתו של שר הפנים לשלול את אזרחותו.

    התיק השני הוא של המחבל המורשע מחמד מפארג'ה, בתיק זה מדובר על עתירה של המדינה בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בלוד לפסול את שלילת התושבות של המחבל. המחבל מוחמד מפארג'ה, אזרח ישראלי, הניח מטען באוטובוס בתל אביב בנובמבר 2012. 24 בני אדם נפצעו בפיגוע, שניים מהם קשה. הוא הורשע ונשפט ל-25 שנות מאסר. שר הפנים דאז סילבן שלום, ביקש לשלול את האזרחות שלו, היועץ המשפטי לממשלה אישר, ועדה מייעצת מיוחדת המליצה על כך, השב"כ תמך וטען שזה ירתיע מחבלים. כזכור שופטת בית המשפט המחוזי בלוד ורדה מרוז החליטה שלא לאשר את שלילת האזרחות.

    הנושא העיקרי בדיון הקודם שנערך היה על היכולת לשלול אזרחות למי שאין לו אזרחות זרה. עמדת היועץ המשפטי לממשלה כפי שבאה לידי ביטוי בתשובת משרד הפנים הייתה שבאופן עקרוני לא נתן לשלול הטבות סוציאליות, אולם בניגוד לכך עמדת השר דרעי שהופיעה בתשובת משרד הפנים דאז, הייתה שמבחינה עקרונית אפשר לתת רישיון ישיבה ארעי שלא מעניק זכויות.

    מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" שתנועתו מלווה את משפחת בוחבוט במאבקה מסר: "התופעה שבה ממשלות זרות מממנות בישראל הגנה משפטית על מחבלים, באמצעות ארגונים רדיקליים מקומיים פוסט ציוניים, היא שערורייה שאין כדוגמתה. שום מדינה בעולם לא הייתה מוכנה לקבל את הדבר הזה. במקום שמערכת המשפט תדחה מכל וכל את אותן עתירות סרק שכל מטרתם להחליש את מדיניות המלחמה בטרור של מדינת ישראל, הם מנצלים כל עתירה שכזו בנפש חפצה כדי להחליט במקום נבחרי הציבור".



    0 תגובות