דיון ראשון בחוק הגיוס בוועדת חו"ב; "לגייס גם את הערבים"

    איתי גדסי 1 Comment on דיון ראשון בחוק הגיוס בוועדת חו"ב; "לגייס גם את הערבים"

    ועדת החוץ והביטחון דנה בחוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה. ח"כ ארבל: ""השיוון לא חשוב לכם אלא ניסיון לחנך את החרדים". ח"כ בן צור: "אנחנו יודעים מראש שלא נעמוד ביעדים". מקלב: "המציאות היא שאין צורך בגיוס בני הישיבות"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון ראשון בחוק הגיוס לאחר שאושר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה בשבוע שעבר.

    חברי הכנסת החרדים שנכחו בדיון: אורי מקלב, יואב בן צור, משה ארבל ויעקב אשר. ח"כ מאיר פרוש ישב בצד וצפה אך לא השתתף בדיון. בימים האחרונים קיימו הסיעות החרדיות דיון האם לקחת חלק בדיונים על החוק.

    נציג צה"ל הציג בדיון את נתוני הגיוס: 69% מכלל הגברים חייבי הגיוס מתגייסים לצה"ל, 17% מקבלים פטור על בסיס לימודיהם בישיבה (תורתו אומנותו) ו-8.5% מקבלים פטור מסיבות רפואיות.

    ח"כ משה ארבל אמר בדיון כי "אין שום סיבה שתוכמי רע״מ שתמכו בחוק הגיוס לא יקחו חלק מההליך הזה ובכך למלא את ערך השיוון. המגזר הערבי צריך להיות מגויס לצה״ל". לדבריו "השיוון לא חשוב לכם אלא ניסיון לחנך את החרדים".

    ח״כ יואב בן צור טען: "כשמורידים את גיל הפטור לגיל 21 ומשאירים את היעדים כמות שהוא, אנחנו יודעים מראש שלא נעמוד ביעדים. כשמים יעדים בחוק ולא בהחלטת ממשלה. ההצגה של החוק במציאות שבה הוא נמצא – הוא לא ריאלי, לא רלוונטי ולא יתקיים".

    ח"כ אורי מקלב אמר: "זה חוק שהוא גזירה על לומדי התורה הוא קו השבר בין עם ישראל לתורת ישראל, כבר סעיף המטרה הראשון משקף את זה, מעמידים את לימוד התורה במעמד נחות ופחות, זהו דבר הפוגע בציפור הנפש שלנו, אנחנו בטוחים שהתורה הוא הנשק הסודי שלנו. יש כאן פגיעה אישית בלומד התורה עד כדי הפללתו והשלכתו לכלא בעוון לימוד תורה בארץ ישראל. כור ההיתוך צריך להיות על נשמת אפינו שהיא תורת ישראל. לימוד התורה מחזק ונותן חוסן למדינת ישראל.

    "הפגיעה בלומדי התורה היא סכנה לעם ישראל. המציאות היא שאין צורך בגיוס בני הישיבות יש עודף כוח אדם בצבא. איזה תועלת יש מלקרוע בחורים מהסטנדר מספסל הלימוד לשום צורך מעשי. סיירת החסד והנתינה קיימת בציבור החרדי, אנחנו יכולים ללמד אחרים מהו חסד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בטח…. עכשיו הם רצים להתגייס…