אושר טרומית: אחריות של קבלן שיפוצים עד שנה

    נדב דוד No Comments on אושר טרומית: אחריות של קבלן שיפוצים עד שנה

    על רקע האנדרלמוסיה בשוק השיפוצים בישראל, עבר בטרומית החוק שמחייב קבלן שיפוצים לקחת אחריות על עבודתו על למשך שנה. בנוסף, החוזה יערך בין הצדדים בכתב

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק אחריות קבלן שיפוצים,  של חברת הכנסת מיכל שיר סגמן. 50 חברי כנסת תמכו לעומת 44 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.

    על פי החוק, מוצע לקבוע כי מבצע עבודות שיפוצים בתשלום יהיה אחראי במשך תקופת אחריות של שנה לפחות לכל אי-התאמה בעבודתו או בטובין שסיפק. עוד מוצע כי הסכם לביצוע עבודות שיפוצים ייערך בכתב, וכי אם אי-ההתאמה שהתגלתה ניתנת לתיקון, מבצע עבודות השיפוצים יתקנה בתוך זמן סביר.

    בדברי ההסבר נכתב: "במדינת ישראל לא קיימת חובת אחריות על ביצוע עבודה על ידי קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (קבלני שיפוצים). בשל כך, אזרחים רבים הנעזרים בשירות זה נופלים קורבן לעבודות רשלניות, שלעתים מתגלות כעבור חודשים רבים ממועד השיפוץ ולא מקימות עילת תביעה. כמו כן, מאחר שאין הוראה בדין המחייבת כי חוזה שיפוצים ייעשה בכתב, התקשרויות בענף זה מתבצעות על ידי הצדדים בעל פה.

    עלותו של שיפוץ ממוצע נעה בין 45,000 שקלים חדשים ל-100,000 שקלים חדשים, ועלותו של שיפוץ נרחב, הכולל הוספת חדרים לדירה, עשויה להגיע ל-200,000 שקלים חדשים ומעלה.

    כחלק מעליית הוצאות משקי הבית הגידול בהוצאות על שיפוצים גדל בעשרות אחוזים ותוספת עלויות תיקון עלולה לגרור משפחה להוצאות כבדות ובלתי מתוכננות תוך פרק זמן קצר.

    כדי לתת מענה לקשיים אלה, מוצע לקבוע כי חוזה שיפוצים יהיה בכתב ובחתימת הצדדים. כמו כן, מוצע לעגן את אחריותו של קבלן השיפוצים לעבודה במשך שנה לפחות בפני מזמין העבודה. כך תובטח איכות השירות שניתן על ידי קבלני שיפוצים רשומים לצרכנים תוך יצירת הסדר ברור לפיצוי במקרה שבו נפל פגם בביצוע עבודה או שירות קבלנות.



    0 תגובות