כשכהנא נושף בעורף: התמרונים של ש"ס על השליטה במועצה הדתית בב"ש

    אבי יעקב No Comments on כשכהנא נושף בעורף: התמרונים של ש"ס על השליטה במועצה הדתית בב"ש

    החיים באופוזיציה: לאחר קבלת המועצה הדתית לידי ש"ס במסגרת ההסכם הקואליציוני, שר הדתות החליט כי כלל הממונים במועצות הדתיות יבוטלו וימונו אנשים חדשים. בש"ס שמבינים כי המועצה הדתית עלולה להילקח מהם, יצאו לתמרונים להשאיר את השליטה בידיהם וכעת לא ברור ידו של מי תגבר על עליונה?

    שר הדתות הקודם הרב יעקב אביטן עם שר הדתות כהנא צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד כשעתיים מליאת מועצת העיר תתכנס לישיבה חריגה, על סדר היום מינוי נציגים למועצה הדתית. הישיבה שנראית פורמאלית בלבד, מחוללת המון רחש בחש מאחורי הקלעים.

    על מנת להבין את האירועים, עלינו לדפדף 3 שנים אחורה, עת נבחרה בלוך לראשות העיר.
    בלוך ירוקה בשדה הפוליטי, הבטיחה הרים וגבעות ולא חשבה לרגע צעד קדימה.

    הסכם המפתח הוא עם הבית היהודי, לפי ההסכם ראשות וגזברות המועצה תועבר לסיעה. הסכם לא חוקי, הנוגד את החוק כי ההרכב ישקף את יחסי הכוחות במועצת העיר. אם למועצת העיר 4 נציגים ברור ש-2 מתוכם לא שייכים לבית היהודי ובעוד 2 יתחלקו 18 חברי מועצה.

    רינה הולנדר שלא תלתה תקוות דרשה ערבונות, סגנות ראש העיר עד המינוי, דרשה וקיבלה. כשבלוך התקשתה לתפקד מול אופוזיציה, היא הכניסה את דגל לקואליציה, והבטיחה לשמור על האופי של המועצה הדתית, ובמקביל סגנות ראש העיר כשיתפנה.

    אחרי כניסת דגל לקואליציה, כבר לא נשאר לש"ס כלום ביד, ואחרי מו"מ ארוך הם נכנסו לקואליציה בתמורה למועצה הדתית והרבה מאוד אוויר.

    בש"ס רואים במועצה הדתית, הישג יחיד מהכניסה לקואליציה, היא לא נכנסה בשביל לשווק סרטים כשרים, או לשווק נופש נשים לתומכי המפלגה.

    מה קרה עכשיו? על פי חוק לא ניתן למנות מועצה דתית בתקופת בחירות, הקדנציה שחלפה הייתה רצופה בחירות, מלבד תקופה בה שר הדתות היה של ש"ס אולם לא הבשילו לזרז הליכים למינוי מועצה דתית, כמו שמתן כהנא יודע להזיז עניינים.

    בסוף החודש הלועזי יסתיים תוקף המינוי של הממונה הזמני, ובמקומו צפוי שר הדתות למנות מועמד משלו, בעל כיפה משלו.

    בש"ס נלחצו מהמהלך ופועלים נגד השעון למינוי הרכב למועצה הדתית ובכך לבלום את השר. אלא שבדרך השאירו לו אפשרויות תמרון גדולות מדי.

    אם עד עתה היה לשר תוכנית א' למנות ממונה זמני, כעת ש"ס מעניקה לו אופציה ב' למנות הרכב קבוע כפי שאושר במועצת העיר אחרי ניקוי כמה שמות שהוא לא חפץ בהם, למועצה הרי זכות לבחור 4 בלבד.

    ההסכם עם הבית היהודי אומר שאם תוך 60 יום עליזה בלוך לא מצליחה לבצע את המינויים במועצה הדתית יו"ר הבית היהודי הולנדר נשארת סגן גם אם ימונה אחרי זה נציג של הבית היהודי לתפקיד במועצה הדתית. בלוך הייתה כל כך משוכנעת שתוך כמה ימים היא מסדרת את זה שהיא לא האמינה שיש בעיה כלשהי. עכשיו היא מסובכת עד מעל הראש.

    אלא בעוד בבית היהודי בטוחים שהשר יעשה עבורם את הרצוי, ויישארו עם סגנות ומועצה דתית, פטפוטים מיותרים של נציגי הבית היהודי על מעורבות השר והפוליטיזציה במהלך לא תעבור בנקל, ייתכן שעוד תגיע לשולחן בית המשפט.

     



    0 תגובות