שת"פ כלכלי תיירותי בין השומרון לעיר באיחוד האירופי

    איתי גדסי No Comments on שת"פ כלכלי תיירותי בין השומרון לעיר באיחוד האירופי

    ראש המועצה האזורית שומרון והמועצה הגיעו לסיכום על שיתוף פעולה כלכלי עם עיר התיירות הוויז בהונגריה – יוסי דגן: "ניסיונות החרם לא יצלחו, יש לנו ידידים בכל העולם, נמשיך לחזק שיתופי פעולה בתיירות בכלכלה ובכל התחומים"

    תיירות בשומרון צילום: רועי חדי
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסיום מרתון של למעלה מ 30 פגישות ופגישות ביבשת, בהם סיכמו חברי פרלמנט אירופי עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן על פעילות משותפת לעצירת קמפיין "אלימות המתנחלים" ועצירת המימון האירופי להשתלטות על שטחי C, הישג מדיני כלכלי חשוב להתיישבות: ראש מועצת שומרון יוסי דגן סיכם עם ראש עיריית הוויז – גאבור פאפ, על שיתוף פעולה כלכלי תעשייתי ותיירותי.

    עיר התיירות הוויז – (heviz) שוכנת סמוך לאגם הוויז ונחשבת לעיר תיירות חשובה זאת בשל המעיינות החמים שבסביבתה – ומשום שבשטחה האגם התרמי הגדול בעולם. היוויז חתמה על ברית ערים תאומות יחד עם מועצה אזורית שומרון כבר ב 2017, והסכם שיתוף פעולה זה הינו המשך של ברית הערים התאומות.

    שיתוף הפעולה שיהיה כלכלי ותיירותי, יכלול משלחת מהיוויז שתגיע לשומרון. המשלחת תכלול אנשים בתחום התעשייה והתיירות בכדי ללמוד מהשומרון, סוכם על צוות עבודה משותף שיקום במסגרתו מועצה אזורית שומרון תלמד מהעיר הוויז בתחום התיירות והעיר הוויז תלמד מהשומרון בתחומי התעשייה, יקיימו חילופי מידע, ראשי הרשויות משני הצדדים הנחו לבחון שיתופי פעולה כלכליים, גם בתחום העמקת הידע גם בתחום שיתוף בניסיון כדי להעצים את שני הצדדים, מכיוון שהוויז היא עיר התיירות השנייה בגודלה בהונגריה, אליה הגיעו מאות אלפי תיירים בשנה לפני הקורונה, המבקשת לחדש כעת את הגעת התיירים אליה, מועצה אזורית שומרון תוכל ללמוד רבות מניסיונם, מהצד השני השומרון נחשב מעצמה בתחומי התעשייה, עם ביקוש אדיר לתעשייה בשומרון וכן בתחום התיירות נחשבים לכח עולה במדינת ישראל, על כן סוכם כי העיר הוויז ומועצה אזורית שומרון יקדמו שיתופי פעולה בתחומים אלו.

    סגן ראש עיריית היוויז יאנוש יוסף קפלי אמר : "אנחנו שמחים מאוד על הקשר אתך יוסי דגן ועם המועצה האזורית שומרון, אני רואה חשיבות גדולה בשיתוף פעולה מעמיק, ובעבודה משותפת כדי להעצים גם את התעשייה והתעסוקה וגם את התיירות, גם אצלנו בהוויז בהונגריה וגם אצלכם בשומרון, העבודה הרצינית והמקצועית ניכרת ויש הרבה מקום לשיתוף פעולה"

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לראש עיריית הוויז על שיתוף הפעולה ואמר: "השומרון ממשיך להתחזק, גם במישור הבינלאומי, ניסיונות החרם וה BDS לא יצלחו. יש לנו ידידים בכל העולם. אני מקווה ששיתוף הפעולה הזה יצמיח פירות ויביא לחיזוק הקהילות משני צדי הים". בהתייחס לתיירות אומר דגן: "בשומרון ישנם אתרי מורשת יחידים מסוגם בעולם, אשר לפני הקורונה משכו תיירים מכל העולם אנחנו מקווים להמשיך במגמה הזו לאחר חיזוק שיתוף הפעולה בתחום התיירות גם כאן

    הוויז – היא עיר התיירות השנייה בחשיבותה לאחר בודפשט. זוהי עיר במחוז זאלה שבהונגריה, מדי שנה מגיעים אליה מאות אלפי תיירים מכל העולם. זאת בשל אגם הוויז הסמוך לעיר – אגם מעיינות חמים טבעיים ייחודיים שמייחסים להם סגולות מרפא. זהו האגם התרמי הניתן לשחייה הגדול בעולם.



    0 תגובות