צפו: להקת דולפינים נצפתה באילת

    נדב דוד 2 Comment on צפו: להקת דולפינים נצפתה באילת

    להקה של 5 דולפינים נצפתה היום בחופי אילת | תיעוד

    צילום: חן טופיקיאן רשות הטבע והגנים:
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך פיקוח של פקחי שמורת האלמוגים, נראתה להקה של דולפינים שזוהו כמין דולפינן ים סופי. הלהקה תועדה באמצעות רחפן מול חוף הנסיכה באילת. בין חמשת הדולפינים ניתן לראות אמא בוגרת המלווה פרט צעיר ומסייעת לו לעלות לנשום. "אלו בדיוק הרגעים בעבודתנו שממלאים את הלב. חשוב מאוד במידה ואתם נתקלים בדולפינים, להנות מהתצפית אך לא לגעת או להתקרב", סיפר חן טופיקיאן מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים:

    דפנה פינגולד, ביולוגית ימית ומרכזת תצפיות יונקים ימיים בים האדום ציינה: בים האדום ישנם 16 מיני יונקים ימיים (לוויתנאים). 13 הם מיני לוויתני שיניים וביניהם גם מיני דולפינים.

    הדולפינן הים סופי Indo pacific bottlenose dolphins (Tursiops aduncus) הינו תת-מין של הדולפינן המצוי (bottlenose dolphin) ולעיתים קשה להבחין בהבדלים ביניהם ללא תצפית מאוד מקרוב. ישנם הבדלים בתצורת הראש ובצבעוניות, אך ההבדל הברור ביותר הוא שפרטים בוגרים מפתחים כתמיות באזור הבטן.

    אזור המחיה הכללי של הדולפינן הים סופי הוא באזורים טרופיים עד חמים-ממוזגים של האוקיינוס ההודי ומערב האוקיינוס השקט, מדרום אפריקה ועד למפרץ עדן והים האדום.
    מין זה נצפה בעיקר בקירבת החוף וזה כנראה אזור המחיה המועדף עליו, במים רדודים יחסית. העדפתו למים רדודים אינה כה ברורה במפרץ אילת/עקבה, משום שזהו גוף מים אשר המים העמוקים קרובים לחוף.

    מבנה הים האדום הוא כזה שהמים העמוקים קרובים מאוד לחוף ולכן באזור זה ניתן לראות את המין הזה גם במים העמוקים.

    דיווחים על להקות של דולפינן ים סופי מדווחות לאורך כל הים האדום, מפרץ אילת/עקבה וסואץ. להקות נצפו גם באזור תעלת סואץ עצמה.

    גודל ממוצע של להקות ממין זה נע בדרך כלל בין 2-50, אך יש דיווחים של להקות עד 300 פרטים. המצאות של גורים מהמין הזה נצפים לאורך כל השנה, ובאופן כללי, המצאות של גורים מעידה על נוכחות של מזון ובריאות האזור.

    צילום: חן טופיקיאן רשות הטבע והגנים



    2 תגובות

    מיין תגובות