מה אוכלים בחורף?

    עפר גדנקן No Comments on מה אוכלים בחורף?

    גם כשבחוץ קר, שומרים על הגוף חם

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקור והשהות הארוכה בבית בימי החורף גורמים לנו לפתוח את המקרר ואת ארון החטיפים שוב ושוב • רעות בוכהלטר, דיאטנית קלינית במחוז המרכז במכבי שירותי בריאות, מסבירה לנו מה הכי כדאי לאכול בחורף ובכלל, וגם, מה מותר לנשנש מדי פעם

    קר בחוץ, אנחנו ספונים בבית. בלי להציץ לבית שלכם, ניתן לשער שבדקות הקרובות דלת המקרר או ארון החטיפים ייפתחו, ותיקחו לעצמכם משהו לנשנש. השילוב של הקור והישיבה בבית לאורך זמן גורם לנו לרצות שוב ושוב להכניס משהו לפה.

    כדי לאכול בצורה בריאה ומזינה בלי ייסורי מצפון, מזון שיחמם גם את הגוף וגם את הנפש, שאלנו את רעות בוכהלטר, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, כיצד לנהל תזונה נכונה בימי החורף. "מומלץ להקפיד על עקרונות התזונה הים תיכונית – לאכול דגנים מלאים, חלבונים, ירקות ופירות, קטניות, סויה וטופו, כמו גם חלבונים מהחי, גבינות או עוף במידה. נכון יהיה לשלב מכולם ולאכול חמישה צבעים של ירקות ופירות  ביום. בנוסף, מומלץ לצרוך שומנים בריאים, כגון שמן זית, אבוקדו, טחינה, אגוזים ושקדים" מייעצת בוכהלטר.

    יש מאכלים שכדאי לאכול דווקא בחורף?

    "בחורף, כשקר, כדאי בהחלט להכין יותר מרקים שמבוססים על ירקות וקטניות, כמו אפונה, שעועית, עדשים וגרגירי חומוס. ארוחה שמתאימה לכל המשפחה".

    "יש לשים לב לשתות מספיק", מזכירה בוכהלטר, "בחורף פחות צמאים אבל כדאי לזכור לשתות בין 10 ל-12 כוסות ביום וזה בהחלט יוכל להיות גם תה בלי קפאין וסוכר, כמו חליטת צמחים".

    מה המאכלים הכי בריאים שיגנו עלינו בחורף?

    "חשוב לאכול ירקות ופירות מכל הצבעים שיעזרו לגוף להתמודד יותר עם וירוסים וחיידקים שנפוצים בעיקר בחורף, יש בהם נוגדי חמצון. ניתן לאכול אותם חיים או מבושלים, אפויים או מוקפצים".

    ומה תמליצי לאלו שמנשנשים בין הארוחות?

    "כדאי שהאוכל יהיה כמה שפחות מעובד. כל החטיפים, העוגיות והעוגות המוכנות – מכילים הרבה סוכר וחומרים משמרים ופחמימות פשוטות שפחות מומלצים. כדאי תמיד שיהיה אוכל שאנחנו יודעים ממה הוא מורכב ומכיל. לדוגמה: תמר עם אגוזים ושקדים, עוגיות בהכנה ביתית מקמח מלא ושיבולת שועל או דייסת קוואקר עם קינמון".

    יש המלצות לחולי קורונה?

    "גם לחולים וגם לבריאים שנמצאים מבודדים בבית מומלץ להמשיך לאכול עד כמה שניתן מזון בריא ובארוחות מאוזנות. כך נעזור למערכת החיסון להתמודד עם האתגר. מי שחלילה נזקק לאשפוז או נמצא עם תחלואה קשה – כדאי לקבל ייעוץ פרטני מרופא ודיאטן מטפל".

    יש המלצות על ויטמינים ספציפיים לחורף?

    "ככלל, לאוכלוסייה הכללית אין צורך לצרוך תוספים, כיוון שאת הויטמינים והמינרלים  אנו מקבלים דרך תזונה נכונה. אוכלוסיות מיוחדות, כגון נשים הרות, צמחוניים וכדומה – יש להתייעץ עם התזונאי או הרופא המטפל  מה כדאי להם ליטול, בהתאם לבדיקות הדם".

    מכבי שירותי בריאות עושה את המיטב להעניק את השירותים הרפואיים ברמה הגבוהה ביותר, ותזונה נכונה כלולה בהם. למכבי שירותי בריאות יש דיאטנים ודיאטניות שפרוסים ברחבי בני ברק ומייעצים לתזונה נכונה לכל האוכלוסייה, מתינוקות ועד קשישים.

    "חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בעל ידע וניסיון בתחום, ולא להיות מוזנים ממידע שהוא לא מבוסס. אני ממליצה להגיע לפגישה אישית עם אנשי המקצוע של מכבי, שיתנו את השירות הטוב והמקצועי ביותר. בסוף, אין תחליף לליווי אישי", מסכמת בוכהלטר.



    0 תגובות