ועדת הבריאות אישרה: הוארך בשבועיים מתווה נבדקים ולומדים

    צבי טסלר No Comments on ועדת הבריאות אישרה: הוארך בשבועיים מתווה נבדקים ולומדים

    הצו כולל אי החלת חובת בידוד לתמיד שאינו מחוסן או מחלים וביצע בדיקת אנטיגן בימי ראשון ורביעי שקיבל בה ממצא שלילי ביום הדיווח טרם ההגעה למוסד החינוכי או ערב יום הדיווח

    Worker take a COVID-19 rapid antigen test from Israelis, at a Magen David Adom testing center in Lod, on October 17, 2021. Photo by Yossi Aloni/Flash90 *** Local Caption *** בדיקה מהירה מסיכות קורונה וירוס מגיפה לוד צילום: יוסי אלוני/פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הבריאות אישרה הארכה של שבועיים לצו המאשר את מתווה הלימודים הכולל אי החלת חובת בידוד לתמיד שאינו מחוסן או מחלים וביצע בדיקת אנטיגן בימי ראשון ורביעי שקיבל בה ממצא שלילי ביום הדיווח טרם ההגעה למוסד החינוכי או ערב יום הדיווח.

    חובת הבדיקות גם עתה לא תחול לגבי תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים. כמו כן, לגבי מוסד חינוכי שמתבצעות בו בדיקות במסגרת תכנית "מגן חינוך", נדרש התלמיד לדווח כי ביצע בדיקה בייתית 72 שעות אחרי בדיקת הסקר וקיבל בו ממצא שלילי. תלמיד שקיבל ממצא חיובי בבדיקה הביתית לא יגיע למוסד החינוכי.

    בדיון חידדו נציגי משרד הבריאות כי הפטור מבידוד אינו חל על תלמיד שנחשף לחולה שגר עמו או שאינו מתלמידי בית ספר וכן לשבים מחו"ל שחבים בבידוד.

    נכון להבוקר, תוקפה של הוראת השעה הייתה עד יום 12.2.22 ובאישור הוועדה הבוקר זה הוארך עד ליום 28.2.22, מועד פקיעת הצו, זאת "לאור הצורך בשמירה על שגרת לימודים רציפה. תוך איזון עם הצורך בשמירה על בריאות התלמידים והתלמידות".

    אריה מור, סמנכ"ל חירום וביטחון במשרד החינוך, עדכן בדיון: "בכיתות ז' ומעלה יש 70% פטורי בידוד מחלימים או מחוסנים. בכיתות א' – ו' יש 60% פטורי בידוד כאלו. את הפטורי בידוד אנחנו מקבלים ממשרד הבריאות ואנחנו לא יכולים מבחינת משרד המשפטים להציג למנהל מיהו מחוסן או חולה. כל מנהל יכול לראות בפורטל מי אלו תלמידיו שנבדקו ויצא חיוביים עפ"י מה שמגיע לנו ממשרד הבריאות ומעודכן בפורטל. בגלל הפער במערכות המידע, יש כאלו שלא דווחו עוד למערכת, אך ביכולתו של המנהל להכניס בפורטל לבד מיהו זה שכבר החלים עפ"י הצהרת הורה. האמירה שלנו היא לעשות את הבדיקות לכולם – כולל מחוסנים ומחלימים – אבל כל ילד שמגיע בלי בדיקה, גם אם אינו מחוסן או מחלים, מנהל בי"ס לא יכול לזרוק אותו הביתה. אנחנו לא משטרה. חילקנו 50 מיליון ערכות בשבועיים. פרט למאומתים ילדים, יש כעת 2500 בכל מוסדות החינוך שחבי בידוד בגלל בני משפחה או חוזרים מחו"ל. לפני המתווה היינו בין 70 אלף ל100 אלף תלמידים מבודדים".



    0 תגובות