חיסכון של הרבה כסף: המדד יוצמד רק למרכיב מחיר הבניה

    איתי גדסי No Comments on חיסכון של הרבה כסף: המדד יוצמד רק למרכיב מחיר הבניה

    החוק של סמוטריץ' שיחסוך כסף רב: אושר בטרומית: הגבלת הסכום והזמן להצמדת מחיר דירה, למדד תשומות הבנייה או למדד המחירים לצרכן

    ח"כ בצלאל סמוטריץ | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק המכר, תיקון – הצמדת מחיר הדירה למדד,  של חבר הכנסת אלכס קושניר, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ'. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת.

    על פי החוק, מוצע לקבוע מגבלה על הצמדת חלק ממחיר דירה למדד תשומות הבנייה או למדד המחירים לצרכן, כך שהצמדה כאמור תהיה מותרת עד סכום הקבוע בחוק, שתלוי בשטח הדירה. עוד מוצע לקבוע שהצמדת חלק ממחיר דירה למדד תותר רק עד סיום שלבי הבניה של הדירה או עד המועד הקבוע בחוזה המכר למסירת הדירה לקונה.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצמדת מחיר דירה למדד תשומות הבניה מביאה בכל שנה לעלייה משמעותית במחיר הדירה מעת חתימת החוזה ועד לקבלת הדירה ותשלום מלוא מחירה בפועל. הצמדה זו יכולה להביא להתייקרות מחיר הדירה בלמעלה מחמישה-עשר אחוז. בחודש נובמבר 2021 עלה מדד תשומות הבניה בחצי אחוז, והשלים עליה של 5.3% רק בשנת 2021.

    מדד תשומות הבניה משפיע על הוצאות הקבלנים ביחס לעלות הבניה בלבד ואין לו שום השפעה על רכיב הקרקע והרווח שמהווים את רוב מחיר הדירה. ממילא, אין שום הצדקה להצמיד את מחיר הדירה כולו למדד תשומות הבניה. בנוסף, לא פעם נוצר מצב בו הושלמה הבניה ולא נעשה עוד שימוש לא בחומר ולא בעובדים, או לחילופין כשהמוכר מאחר במועד המסירה, ועדיין קיימת הצמדה של יתרת התשלום".



    0 תגובות