מהפכה בבירה: ירושלים משתדרגת לתאורת לד מתקדמת

    נתי קאליש No Comments on מהפכה בבירה: ירושלים משתדרגת לתאורת לד מתקדמת

    עיריית ירושלים תחליף את מערכות התאורה בעיר לתאורת LED ירוקה ומתקדמת במסגרת התוכנית שאותה מוביל ראש העיר | עד 2023 יוחלפו כ-15 אלף גופי תאורה ברחבי העיר לתאורת לד חסכונית

    מחלקת המאור, עיריית ירושלים צילום: מחלקת המאור, עיריית ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ירושלים מודיעה כי היא עתידה להחליף את מערכות התאורה בעיר לתאורת LED ירוקה ומתקדמת. במסגרת התוכנית, שאותה מוביל ראש העיר משה ליאון, יוחלפו עד 2023 כ-15 אלף גופי תאורה ברחבי העיר לתאורת לד חסכונית.

    תקציב החלפת התאורה אושר לאחר הכנת תוכנית מקיפה שהוצגה בפני משרדי הממשלה השונים. מהנתונים עולה כי ההשקעה בהחלפת התאורה תייעל את ההוצאות העירוניות על תחזוקה וחשמל ותפחית את הוצאות אלו בשיעור שנע בין 50-60 אחוז. יתרונות נוספים למיזם זה הם איכות התאורה, הגברת הבטיחות בכבישים ושמירה על איכות הסביבה.

    מהעירייה נמסר, כי מערכות התאורה החדישות כוללות מערכת בקרה וניהול ייחודית, שתאפשר טיפול מהיר ויעיל בתקלות ואף תהווה תשתית לטכנולוגיות של עיר חכמה. במסגרת העבודות להחלפת המערכות, שיבוצעו באמצעות מחלקת המאור והחשמל העירונית, תשודרג תאורת הרחוב לתאורת לד הכוללת בקרה מרחק בפנסים, תשודרג תאורת מגרשי ספורט לתאורת לד כוללת תאפשר שליטה מרחוק על כל פנס.

    במהלך השנה החולפת, הותקנו והוחלפו כ-2,200 פנסי תאורה בטכנולוגיה זו במרחב הציבורי, במסגרת פעילות יזומה להחלפת התאורה ושדרוג רחובות וגנים ציבוריים. בנוסף, ביצעה מחלקת המאור מיזמים נופיים, הכוללים בין היתר הארת מונומנטים ברחבי העיר וכן שדרוג מערכות תאורה ובקרה לכ-20 מתחמים ומגרשי ספורט ברחבי העיר. על פי התכנון, בשנת 2022 יבצעו עבודות החלפת מערכות תאורה ללד ב-44 שכונות ברחבי העיר ובסה"כ החלפה של כ-15 אלף גופי תאורה חכמים.

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מאירים, מתייעלים וגם חוסכים. החלפת מערכות התאורה בעיר היא נדבך נוסף במהפכה הירוקה בירושלים. החלפת המערכות תצמצם את ההוצאה העירונית, תשפר את איכות ובטיחות התאורה ותסייע לנו לשמור על הסביבה" אמר ליאון.



    0 תגובות