התנועה לאיכות השלטון ליועמש"ית: לחקור את אמסלם בגין אמירותיו

    אתר קול חי No Comments on התנועה לאיכות השלטון ליועמש"ית: לחקור את אמסלם בגין אמירותיו

    התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית לממשלה: לפתוח בחקירה פלילית נגד ח״כ אמסלם בעקבות השתלחותו בבית המשפט

    ח"כ דודי אמסלם צילום: פלאש 90
    6:54
    19.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on כשאנטישמים מחזירים בתשובה | פרשת מצורע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון פנתה לפני זמן קצר ב'מכתב דחוף' ליועצת המשפטית לממשלה, עו״ד גלי בהרב מיארה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח״כ דודי אמסלם בחשד שעבר על מספר עבירות בהתבטאויותיו הקשות נגד בית המשפט ונגד שופטים, זאת "תוך ניצול ציני ופסול של מעמד מליאת הכנסת ושל תפקידו כחבר כנסת".

    "במסגרת דברים שנשא במליאת הכנסת, ח"כ אמסלם התבטא באופן קשה כנגד שופטי בית המשפט העליון, עד כדי אמירות העשויות לעלות כהסתה של ממש, זילות בית המשפט והעלבת עובד ציבור", אומרים בתנועה.

    "נזכיר כי בין יתר הדברים, אמר ח"כ אמסלם כי בית המשפט העליון הינו "מוסד מושחת" אשר השופטים בו הם "בושה וחרפה למדינת ישראל". כן טען ח"כ אמסלם, כי שופטי בית המשפט העליון מבחינים בין אוכלוסיות שונות בהחלטותיהם, באופן שהם לא מאפשרים מתן מעמד וסעד למי שאינו שייך ל"נורמות ולעולם של השופטים". בנוסף עלב אמסלם בשופטים באופן חריף ביותר".

    התנועה לאיכות השלטון פירטה במכתבה באופן מנומק את שלוש העבירות שאותן עבר לטענתם ח״כ אמסלם – ובהן קריאת הסתה, זילות בית המשפט והעלבת עובדי ציבור.

    התנועה ציינה במכתבה כי ״בהיותו של ח"כ אמסלם חבר כנסת אשר נושא דברים במליאת הכנסת, חומרת דבריו מקבלת משנה תוקף, כמו גם האפשרות שלו להשפיע ואף להסית לאלימות בדבריו את ציבור בוחריו. השדה הפוליטי סובל דברי ביקורת ואי הסכמה של אישי ציבור איש עם רעהו, אך חייב להיות קו גבול ברור בין העברת ביקורת לבין קריאה והסתה לאלימות.

    ״חומרת הדברים והשימוש במליאת הכנסת מצדיקים פתיחה בחקירה פלילית באופן אשר ישים סוף לניצול בימת מליאת הכנסת על מנת לפגוע ברשויות החוק".



    0 תגובות