עו"ד משה קייקוב: מיסוי על דירה בהליכי היתר בנייה ומס רכישה

    איתי גדסי No Comments on עו"ד משה קייקוב: מיסוי על דירה בהליכי היתר בנייה ומס רכישה

    עו"ד משה קייקוב בשיחה ל"שטח נדלנ"י" עונה על שאלות חשובות בתחום הנדל"ן והמיסוי | האזינו

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך דין משה קיקוב מומחה לנדל"ן והוצאה לפועל בטיפים למאזני שטח נדנל"י בהגשת איתי גדסי ויעקב פרידמן וענה על שאלות חשובות בתחום הנדל"ן.

    שאלה: מה קורה לאדם שרכש מחברה זכויות בקרקע שעדיין לא קיבל היתר בניה, והחברה פשטה רגל, כמו לדוגמא פרי נדל"ן, והוא כעת רוצה לרוכש דירה, מה קורה מבחינה מיסוי, האם משלם על הדירה כדירה שנייה או לא?

    תשובה: "מילת המפתח היא אם יש היתר בנייה או שאין, אם יש היתר בנייה אז מקרקע זה הופך להיות ברמה יותר גבוהה ורשות המיסים תחייב אותך כדירה שנייה. אבל אם כמו אצל פרי נדלן יש זכויות בקרקע אבל אין בניה, צריך שעו"ד יחתום לך שרכשת קרקע אבל אין היתר בניה או לחילופין פשטו את הרגל ואז הוא יכול לרכוש דירה וזה יחשב לו כדירה ראשונה".

    "אם אותו פרוייקט קורם עור וגידים ויש היתר בניה, אז באה רשות המיסים ואומרת אם מכרת במחיר שקנית זה נחשב לך לדירה ראשונה, אבל אם מכרת במחיר יקר יותר ובזה אתה קונה עוד בית יחייבו אותך בבית שני".

    מה המשמעות של העלאת מס הרכישה מ- 5% ל- 8% עבור דירה שנייה. על מי זה אמור להשפיע?

    תשובה: "אותם אנשים שיש להם דירה אחת ולא מכרו אותה, בא המחוקק ואומר אני נותן לך 18 חודש למכור את הדירה שלך, לאחר שנה וחצי הוא מכר ואמרו לו במקום 80 אלף שח מס תשלם כעת 120 אלף ש"ח מס".

     

     



    0 תגובות