חה"כ טור פז: "רוצה גיוון בהובלת שירותי הדת במדינה"

    אבי יעקב 1 Comment on חה"כ טור פז: "רוצה גיוון בהובלת שירותי הדת במדינה"

    איש מפלגת יש עתיד, משה קינלי טור פז, בראיון ב"מהדורה המרכזית" על החוק אותו הוא מוביל שנועד להחליף את חברי הגוף הבוחר של חברי הרבנות הראשית לישראל | "מי שאמור לייצג את הציבור הכללי בישראל אלו אנשי הציונות הדתית והציבור המסורתי בישראל – לאנשים אלו לא היה ייצוג בגוף הבוחר בישראל"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת משה קינלי טור פז, איש מפלגת יש עתיד על החוק שנועד להחליף את חברי הגוף הבוחר של חברי הרבנות הראשית לישראל, שהבחירה תהיה שקופה, יותר נשים, יותר גישה ליברלית ובעלי כושר לרבנות ממציעי החוק לשינוי הרכב הדיינים: "הרבנות הראשית בעשרות השנים האחרונות זוכה לסקרי נמוכים. קודם כל האזרחים הפשוטים מסתכלים על הרבנים הראשיים ורוצה לראות אנשים שמייצגים אותו".

    "החברה החרדית ברובה, איננה משתמשת בתוצרי הרבנות הראשית יש לה את הכשרויות והרבנים שלה, מי שאמור לייצג את הציבור הכללי בישראל אלו אנשי הציונות הדתית והציבור המסורתי בישראל – לאנשים אלו לא היה ייצוג בגוף הבוחר בישראל ולכן התחושה שלי הייתה שאם נגוון את הגוף הבוחר מקצוות האוכלוסייה הישראלית זה יהיה נכון יותר".

    "לא יעלה על הדעת ששופט בית משפט העליון לא יהיה עורך דין, אבל רב ראשי וראש בתי הדין בישראל איננו דיין. אני חושב שרב ראשי הוא לא ראש הדת בישראל אלא ראש שירותי הדת בישראל. לדוגמה, הציבור החרדי פיתח לו מערכת דת ושירותי דת. אבל שמונים ושישה אחוז בישראל, הציונים הדתיים והמסורתיים הם הציבור שצורך את שירותי הרבנות הראשית".

    "מה שקרה, תראה בוועדה לבחירת שופטים יושבים שלושה שופטים – נתנו לשופטים מקום מרכזי אבל לא רוב לבחור את חבריהם. מנגד, ברבנות הראשית היה שמונים מתוך מאה וחמישים בידי הרבנים הראשיים, זה מעגל שמסובב את עצמו. השינוי הוא המצב הרצוי. בהצעה שלי אני רוצה גיוון בהובלת שירותי הדת במדינה".

    לראיון המלא האזינו

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שיעבור להודו שם יש שרותי דת מגוונים מכל החיות פרות וכו'