השיטה שגרמה ל- 50 מיליון איש להפסיק לעשן

    אבי יעקב 2 Comment on השיטה שגרמה ל- 50 מיליון איש להפסיק לעשן

    'הדרך הקלה של אלן קאר' היא השיטה המפורסמת והמצליחה ביותר בעולם להפסקת עישון ● גם מעשנים כבדים מאד מצליחים בעזרתה לשכוח מהסיגריה בתוך מפגש אחד ● מהו סוד הקסם שלה? ● ראיון מרתק עם האחים שופל שהפסיקו לעשן בעזרתה והיום הם עומדים בראש הסניף הירושלמי של 'אלן קאר

    צילום: פלאש 90
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני עישנתי קופסת מרלבורו אדום, כל יום במשך 15 שנה, מגיל 15 ועד גיל 30 "מתוודה יאיר שופל "כאשר נולדה בתי, שכיום היא בת עשר, החלטתי להפסיק לעשן, למען בריאות המשפחה שלי. ניסיתי שיטות ומתודות שונות ומשונות, אך כלום לא הצליח לגבור על ההשתוקקות לעוד סיגריה אחת. בסוף הגעתי לאלן קאר, השתתפתי בסדנה בת שש שעות ויצאתי ממנה אדם לא מעשן.

    כן, קשה להאמין, אבל ככה זה עובד". מתאר יאיר בהתרגשות. "אחרי חצי שנה, הוא הצליח
    לשכנע גם אותי להשתתף בסדנה של 'אלן קאר" מוסיף מנחם שופל, אחיו הצעיר בשנה של יאיר.

    איך השיטה הצליחה לגרום לכם להפסיק לעשן?

    "בעיני, מה שתפס אותי הכי חזק, היתה ההבנה שאני פראייר של חברות הסיגריות". מסביר יאיר "אני זוכר שהמנחה שאל אותנו: "למה דווקא טבק? למה שלא תקחו עלה של סלרי ותעשנו אותו? הוא הסביר שכל הסיבה שאנחנו מכורים לסיגריות, היא שטיפת המוח הבלתי פוסקת של חברות הטבק. הם מכרו לנו אשליה, כאילו הטבק מספק כל מיני צרכים, מרגיע לחצים ומשכך כעסים.

    כאשר האמת היא, שכל הסיבה שאנחנו כרוכים כל כך אחרי הסיגריה הוא הניקוטין והחומרים
    הממכרים שהם מוסיפים לה".

    "הבעיה המרכזית היא ההתמכרות הנפשית, ועל זה בדיוק הסדנה באלן קאר עובדת"
    הסדנה, שנמשכת שש שעות, מתמקדת בפירוק האמונות שיש למעשנים לגבי הסיגריות והיחסים המורכבים שלהם עם עישון. "בסדנה מוכיחים להם שכל התרחישים האלה שמצדיקים סיגריה,

    התחושות האלה, הן רק אשליה – סיפורים שאנחנו כמעשנים מספרים לעצמנו כדי שנוכל להמשיך לעשן. בסדנה לא מתייחסים למעשנים כאל טיפשים שלא יודעים מה הם עושים, אלא כאנשים רציונליים. וברגע שהם רואים את עצמם במראה שמציבים להם, הם מבינים שלא נשארה להם סיבה אמיתית לעשן".

    ואיך מתמודדים עם ייסורי הגמילה?

    "זה החלק הכי טוב, אין ייסורי גמילה" מפתיע יאיר "הקלות שבה אתה משתחרר מהסיגריה, היא מדהימה. מרגע היציאה מהסדנא ובשונה מכל שיטה אחרת, שבשלב הראשון יש עצבים, אכילה רגשית וירידה בתפקוד. באלן קאר זה כאילו לחצו על כפתור סודי בראש, כיבו את הצורך בסיגריה ושמה זה נגמר.

    "באלן קאר לא מתעסקים בהפחדה. לא מראים תמונות של ריאות שחורות ולא עושים חישובים כספיים. בשלב הראשון מדברים על הניקוטין עצמו, בלי להתמקד בחלק של הנזקים – רק בפרקטיקה של ההתמכרות הפיזית. השלב הבא הוא התעסקות בהתמכרות הנפשית. בעזרת כלים פסיכולוגים שפותחו במהלך 38 שנות פעילות, מצליחים לשנות את התפיסה של בן אדם כלפי עצמו – מעבר מתודעת מעשן, לתודעה ללא עישון".

    איך הגעתם לפתוח סניף של אלן קאר?

    "בדיוק בצורה שבה שכנעתי את מנחם אחי לנסות את השיטה" מסביר יאיר "כך גם שכנעתי עוד אנשים, שכל כך רצו להפסיק. ויאיר בתורו שכנע עוד אנשים, הפידבקים שקיבלנו מאנשים שגילו חיים חדשים ונקיים, גרמו לנו להבין שיש בכוחנו להפיץ את הבשורה הזו לקהלים גדולים יותר".

    "הסניף נועד בעיקר למגזר החרדי" מוסיף מנחם "הבנו שהמגזר החרדי לא נחשף לממדים ולקלות של השיטה העולמית, מדובר בשיטה שפעילה ביותר מ- 50 מדינות, יש לה 150 סניפים בעולם עם מעל 50 מיליון נגמלים! יש אפילו מקומות בעולם שזו השיטה הרשמית של שירותי הבריאות במדינה. לולא הלוביסטים החזקים של חברות הטבק, השיט הזו היתה מומלצת מזמן דרך קופות החולים בצורה מסובסדת. אז כדי להפיץ את הבשורה הזו במגזר החרדי.

    פנינו לחברת אלן קאר והסברנו להם את הצרכים הייחודים ואת האווירה שמתאימה לציבור החרדי וכל השאר היסטוריה".

    לסיכום, מה אתם אומרים למעשן סקפטי, שבאמת לא מאמין שיש לו סיכוי להיגמל?
    "לא צריך להאמין בשיטה הזו" מטיל יאיר פצצה "מה שאלן קאר עושה, היא לא גומלת מהסיגריות.

    זה הרבה יותר עמוק מזה, בעזרת טיפול קוגניטיבי מעמיק, היא מבטלת את ה"קול הקטן" הזה בתוך הראש, שכל הזמן דורש את הסיגריה שלו ומבטלת אותו מעיקרו. בן אדם שעובר את הסדנא של אלן קאר ימשיך להנות מהחיים, להתמודד עם לחצים ולחיות עם אותם הרגלים רק ללא הצורך לעשן כל שעה תוך כדי. וזה לא משנה כמה ובאיזו תדירות הוא עישן לפני כן, הרצון לעשן פשוט מת.

    רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה פשוט מטורף הבדיקה הזו של הסיגריות