החרפת הסנקציות: רוסיה תנותק ממערכת התשלומים העולמית

    שלמה ריזל No Comments on החרפת הסנקציות: רוסיה תנותק ממערכת התשלומים העולמית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארצות הברית ובעלות בריתה הכריזו על חסימת הבנקים הרוסיים ממערכת התשלומים הבין לאומית סוויפט, זאת במסגרת העיצומים הכלכליים נגד רוסיה על רקע המתקפה על אוקראינה.

    "אנו, מנהיגי הנציבות האירופית, צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה, קנדה וארה"ב מגנים את מלחמת הבחירה וההתקפות של פוטין על האומה והעם הריבוני של אוקראינה", נכתב בהודעה משותפת לבית הלבן ולמדינות הברית.

    "אנו עומדים לצד ממשלת אוקראינה והעם האוקראיני במאמציהם ההרואיים להתנגד לפלישה של רוסיה. המלחמה של רוסיה מייצגת התקפה על כללים ונורמות בינלאומיות בסיסיות ששררו מאז מלחמת העולם השנייה, ועליהם אנו מחויבים להגן. אנו נטיל על רוסיה דין וחשבון ונבטיח ביחד שהמלחמה הזו תהיה כישלון אסטרטגי עבור פוטין.

    "השבוע האחרון, לצד המאמצים הדיפלומטיים והעבודה הקולקטיבית שלנו להגן על הגבולות שלנו ולסייע לממשלה ולעם האוקראיני במאבקם, אנחנו, כמו גם בעלי בריתנו ושותפינו האחרים ברחבי העולם, הטלנו צעדים חמורים על מוסדות מפתח רוסיים. בנקים, ועל אדריכלי המלחמה הזו, כולל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

    "בעוד הכוחות הרוסיים משחררים את ההתקפה שלהם על קייב וערים אחרות באוקראינה, אנו נחושים להמשיך להטיל על רוסיה עלויות שיבודדו עוד יותר את רוסיה מהמערכת הפיננסית הבינלאומית ומהכלכלות שלנו. אנו ניישם את הצעדים הללו בימים הקרובים".

    בהודעה פירטו: "באופן ספציפי, אנו מתחייבים לנקוט באמצעים הבאים:

    "ראשית, אנו מתחייבים להבטיח שהבנקים הרוסיים הנבחרים יוסרו ממערכת SWIFT. זה יבטיח שהבנקים הללו יהיו מנותקים מהמערכת הפיננסית הבינלאומית ויפגעו ביכולתם לפעול בעולם.

    "שנית, אנו מתחייבים להטיל אמצעים מגבילים שימנעו מהבנק המרכזי הרוסי לפרוס את הרזרבות הבינלאומיות שלו בדרכים המערערות את השפעת הסנקציות שלנו.

    "שלישית, אנו מתחייבים לפעול נגד האנשים והישויות שמקלים על המלחמה באוקראינה והפעילות המזיקה של ממשלת רוסיה. באופן ספציפי, אנו מתחייבים לנקוט בצעדים להגבלת מכירת אזרחות – מה שנקרא דרכוני זהב – שיאפשרו לרוסים עשירים המחוברים לממשלת רוסיה להפוך לאזרחים של מדינותינו ולקבל גישה למערכות הפיננסיות שלנו.

    "רביעית, אנו מתחייבים להשיק בשבוע הקרוב כוח משימה טרנס-אטלנטי שיבטיח יישום יעיל של הסנקציות הפיננסיות שלנו על ידי זיהוי והקפאת הנכסים של יחידים וחברות שהוטלו עליה סנקציות הקיימים בתחומי השיפוט שלנו. כחלק ממאמץ זה אנו מחויבים להפעיל סנקציות ואמצעים כספיים ואכיפה אחרים על פקידים ואליטות רוסיות נוספות המקורבות לממשלת רוסיה, כמו גם על משפחותיהם, ועל המאפשרים שלהם לזהות ולהקפיא את הנכסים שהם מחזיקים בתחומי השיפוט שלנו. אנו גם נתקשר עם ממשלות אחרות ונפעל לאיתור ולשבש תנועה של רווחים שהושגו בצורה לא נכונה, ולמנוע מאנשים אלה את היכולת להסתיר את נכסיהם בתחומי שיפוט ברחבי העולם.

    "לבסוף, נגביר או נתאם נגד דיסאינפורמציה וצורות אחרות של לוחמה היברידית.

    עוד נכתב לסיום: "אנחנו עומדים לצד העם האוקראיני בשעה חשוכה זו. גם מעבר לצעדים עליהם אנו מכריזים היום, אנו מוכנים לנקוט צעדים נוספים כדי לחייב את רוסיה באחריות להתקפה שלה על אוקראינה".



    0 תגובות