סגן ראש המל"ל לשעבר: "עלינו להצטרף לסנקציות נגד רוסיה"

    מהדורת הבוקר No Comments on סגן ראש המל"ל לשעבר: "עלינו להצטרף לסנקציות נגד רוסיה"

    ערן עציון, סגן ראש המל"ל לשעבר בשיחה עם 'קול חי': "ישראל לא מתנהלת נכון. הממשלה מגמגמת. צריך ליישר קו עם ארה"ב ולהצטרף לסנקציות נגד רוסיה. הסתדרנו בעבר בלי חופש פעולה בסוריה וזו לא סיבה לשתוק במצב הנוכחי. נתניהו היה נוהג כך. ההליכה בין הטיפות עלולה לגבות מחירים בעתיד"

    צילום: Doron Horowitz/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערן עציון, סגן ראש המל"ל לשעבר אומר כי על ישראל להצטרף למערב בסנקציות ובצעדים חד משמעיים נגד רוסיה ולא להסתפק בגינוי בלבד. "ישראל לא מתנהלת נכון, היא הייתה צריכה להבין שאנחנו באירוע שהוא דמוי 1939", אומר עציון בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם. "העולם מתחלק מחדש לשני גושים: ליברלי-דמוקרטי, אל מול גוש סמכותני, כוחני שמאיים על הסדר העולמי – וזה אמור להיות מובן מאליו איפה ישראל נמצאת".

    לדבריו "זו הציפייה של ארה"ב וזו הציפייה לדעתי של הרבה ישראלים והממשלה מגמגמת מכל מיני סיבות שאת חלקן אפשר להבין ואת חלקן פחות – ולדעתי זה כבר גרם נזקים ויגרום עוד".

    עציון מתח ביקורת חריפה על הגמגום הישראלי: "זה די מרתק לראות את הדקלום האחיד של כל הפרשנים והפוליטיקאים שכאילו יש לנו פה איזה אינטרס ראשון במעלה לשמר את חופש הפעולה ישראלי בשמי סוריה, כאילו זה חוק טבע".

    הוא מסביר: "1. לא תמיד היה לנו את חופש הפעולה הזה והסתדרנו יפה גם בלעדיו, 2. הוא לא חופש פעולה מלא, 3. הוא משרת את האינטרס של רוסיה ולא רק שלנו ולכן לא בטוח שהוא יסתיים אם נאמץ פוזיציה מערבית מול רוסיה, 4. בסופו של דבר יש פה דברים הרבה יותר גדולים על השולחן  -מהפצצה כזו או אחרת בסוריה – כולל האיום האיראני במובן הרחב יותר. מי בעלת הברית הגדולה ביותר של איראן? רוסיה".

    עוד אמר עציון בשיחה עם 'קול חי': "מה שיקרה עכשיו כתוצאה מהמשבר הזה – זה שתהיה התקרבות נוספת בין רוסיה לאיראן וסוריה – וסגירת השורות ביניהן. הקשרים שם הם מאוד חזקים ותמיד היו. משום מה אנחנו ממוקדים בשלב הטקטי ומפספסים את האסטרטגיה".

    הוא הדגיש: "אנחנו צריכים ליישר קו עם ארה"ב והמערב ולהצטרף לסנקציות, יש פה גם הזדמנות לנהל מלחמה בהון השחור. להטיל סנקציות על האוליגרכים שבטעות הכנסנו אותם לכאן ונתנו להם אזרחות ישראלית".

    עוד הוסיף: "הדבר הראשון הוא שנידרש כמובן להצביע יחד עם הגוש המערבי באו"ם בעד גינוי לרוסיה. יש פה רודן חדש שקם להפר את הסדר העולמי, העולם כלול מתגייס נגדו, מדינות גורמות לעצמן נזקים מאוד חמורים כיוון שהן מבינות שדברים השתנו, שוודיה ופינלנד ששמרו עשרות שנים על ניטרליות קפדנית – יוצאות מהפוזיציה ואומרות שהן עם נאט"ו ואתה מציע שאנחנו נשתוק".



    0 תגובות