מרגוע לנפש: המרחבים הירוקים במטה יהודה

    קובי פינקלר No Comments on מרגוע לנפש: המרחבים הירוקים במטה יהודה

    בטיול השבועי נצא לסיור מרתק במערת עדולם התנכי"ת בה מתואר סיפורו של דוד המלך קורע את אדרתו של שאול, ונהנה מהנוף של מרחבי שמשון ומרבדים של פריחה | טיול מהנה

    צילום: קובי פינקלר
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: קובי פינקלר

    מרחבי אזור מטה יהודה, טובלים  עכשיו  בפריחה מרהיבת עין. השקדיות, נותנות את הצבע הוורוד והלבן, הכלניות והרקפות נותנות את המצע האדום והוורוד וברקע פורחים עשרות מושבים שהוקמו בשנות החמישים ועכשיו פותחים את שעריהם בפני עם ישראל במגוון מאכלים מיוחדים ומקוריים (אתניים בלשון העם), אתרי ביקור ומסלולי  רכיבה  נסיעה, דיווש והליכה.

    אנחנו באזור מטה יהודה הנמצא במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ. באזור זה שכולו טבע, היסטוריה ותרבות, מתקיים עכשיו  פסטיבל האוכל הכפרי. חבל ארץ ירוק עם נופים משגעים, כרמי יין ויקבים, מושבים, קיבוצים, חוות ואפילו מבשלות בירה. הכל כשר. את פסטיבל האוכל  מציעים במטרה לחשוף את השפע התיירותי הקיים באזור.

    הלב הירוק, הוא שם המותג והתחלנו בירוק במושב מטע בירוקל'ה

    ניסים ברששת (אגרונום) ושלו אטיאס (כלכלן ומסעדן לשעבר), החליטו לפתוח לפני מספר שנים משהו אחר. משק חקלאי ייחודי, שמתמחה בגידול עלים, תבלינים, פרחי מאכל ופירות יער.   השניים מגדירים זאת "כבית אופנה למוצרים חקלאיים".

    הסיפור הוא הסיור והביקור שם. ראשית הסיור המרתק בתוך החממות שבה מגדלים השניים מיני צמחים ופרחים שלא תאמינו שאתם מסוגלים להכניס לפה. הכל ירוק, פרחוני ומקסים. החלק השני הוא ליקוט הצמחים והכנת סלט בריא וטריא מהם. הכל מושתת על מצע מנותק ולפיכך אין גם בעיה עם השמיטה. הכל כאן כדת וכדין. סיור נפלא, סלט טעים ומרהיב ( כולל פרחי הקישוט).

    כל המוצרים שלהם הם מוצרי כחול לבן, או יותר נכון ירוק לבן.. חוויה. .0 52-620-6203

    אמרנו אוכל ונהיינו רעבים. הרי לא מספיק סלט ולכן נסענו חמש דקות מזרחה בכביש הטובל בירוק, עד לצור הדסה. שם בבית עץ גילנו את העולם המופלא של ג'פטו.

    ג'פטו פיצה בר מסעדה חלבית – כשר למהדרין.

    את המסעדה הייחודית ג'פטו, פתח אסף תעוז (שבעברו היה נגר ולכן ג'פטו..) עם הרבה אהבה ואסתטיקה לאוכל ולאדם.

    האגדה מספרת שאסף ניסר לעצמו מטבח איטלקי קטן עם קפה פיצה ולימונצ'לו ובוקר אחד המטבח במגע של קסם הפך למטבח אמיתי

    אבל העיקר הוא האוכל והנשמה שלו ושל צוותו. זה מתחיל בטבח וממשיך באירן (תשאלו אותה למה) המובילה ביד רמה את המוצרים לשולחנות.

    הפיצות המשובחות מוקפצות באוויר ונכנסות לטאבון עם אש חיה  וגם גם פה מככבת אהבתו של אסף לעץ ולטבע.  כמובן שתמצאו  גם את הרוטב הייחודי שאסף המציא (רוטב ביאנקה). על הפיצה ניתן לשים מבחר עשיר של תוספות אנטיפסטי גבינות ייחודיות ועוד הפתעות אשר נעשות במקום.

    התפריט עשיר ומגוון. בארוחות בוקר מאפים בטאבון כמו הג'פטו סלטים ומבחר מנות פסטות של שף הבית בהמשך היום מרקים מעולים  את הקינוחים מכינה שרה אמא של אסף . אישה נהדרת שמכינה טרמיסו מושלם ועוגת גבינה שלא טעמתם כמוה. בפסטיבל האוכל הכפרי, הוא ייתן גם דגים.
    במתחם הסגור ובמתחם הגינה ניתן להוסיף עד 100 איש . 02-5889499 דפנה 1 צור הדסה.

     מתי ראיתם בפעם האחרונה את מערת עדולם? כן זו שבה מתואר סיפורו של דוד המלך קורע את אדרתו של שאול? מתי צפיתם מלמעלה על חבל עדולם זה מסיפורו של יהודה ורעהו העדולמי ? מתי  זכיתם להיכנס למערת קולומבריום טבעית מימי מרד בר כוכבא?  אז זהו. שבלי לעלות על הרכבים  ולהשתתף בטיולים הללו לא תגיעו לכל אלו. הרבה שנים של אהבת ארץ ישראל .

    מטה יהודה זה לא רק אוכל מצוין אלא סיפור של אנשים.



    0 תגובות