הריסה הבוקר ביישובי בנימין; גינויים במערכת הפוליטית

    איתי גדסי No Comments on הריסה הבוקר ביישובי בנימין; גינויים במערכת הפוליטית

    כוחות הביטחון יצאו הבוקר למסע הרס ביישובי בנימין הסמוכים ל"כוכב השחר" הכולל בתי יהודים ובית כנסת | הרב אוהד קרקובר, רב היישוב אמר: ה' יעזור לעם ישראל שיהיה קצת כבוד עצמי וגאווה לאומית" | במערכת הפוליטית מגנים את צעדי ההריסה ומגנים את הממשלה

    צילום: Kobi Gideon / FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות חיילים, שוטרי יס"מ ומג"ב הורסים בשעה זו את בתיהם של שמונה משפחות, בהם 20 ילדים, שני בתי כנסת, ומבנים נוספים. סך כל המבנים הכלולים בהרס הם מעל-20 מבנים במספר גבעות סביב היישוב כוכב השחר.

    במהלך הפינוי, דווח עד כה למוקד המשפטי של ארגון חוננו על 5 עצורים. הפינוי ממשיך בשעה זו, ובמספר מבנים מתבצרות המשפחות שחלקם כבולים למתקני ברזל שצפויים להקשות על הפינוי. המשפחות שגורשו מביתם מדווחות על אלימות שוטרים קשה, על שוטרים ללא תגים, על הרס רב של ריהוט, מוצרי חשמל וציוד אישי.

    לדברי כתבנו הצבאי קובי פינקלר מדובר בשני מאחזים כאשר האחרון שבהם פונה כבר לפני שנתיים. לפי עמדת המנהל האזרחי כעשרים המבנים הללו הוקמו שלא כחוק. 400 לוחמים מגיעים למאחז הזה במרחב בנימין. זהו משחק של חתול ועכבר תמידי בין המתיישבים לכוחות הביטחון.

    ראשי מועצת ישע אומרים בצורה מפורשת, גנץ מחרים אותנו. מרבית היישובים שהוקמו ביהודה ושומרון בתקוה האחרונה כבר סוכמו בממשלה הקודמת. אלה דברים שמצריכים תכנון קדימה ולוקח זמן. על פי הדיווח, עורכי דין מארגון חוננו יסייעו לעצורים וכן למשפחות במימוש זכויותיהם.

    הרב אוהד קרקובר, רב הישוב כוכב השחר הגיע הבוקר לגבעת מעוז אסתר ותקף בחריפות את ההרס שמבצעת הממשלה בגבעה "בוקר קשה לעם ישראל. כמו שאתם רואים הורסים פה בתים של משפחות יהודיות ליד היישוב כוכב השחר – בתים שהם בעצם מונעים מערבים להשתלט על סביבות היישוב כוכב השחר ולחנוק אותו", אמר הרב.

    הרב הוסיף והדגיש, כי "העילה היא כביכול אכיפת בנייה בלתי חוקית, אבל באמת המטרה היא לאפשר בנייה בלתי חוקית ערבית שתהרוס ותחנוק את ההתיישבות לצערנו הרב הממשלה גם גורמת לשנאת חינם ולנזק גדול בחינוך של הנוער שלנו, ואני פונה למי שיכול למנוע את הדברים הרעים שקורים כאן, וה' יעזור לעם ישראל שיהיה קצת כבוד עצמי וגאווה לאומית ויתחיל לאהוב את עצמו", הוסיף הרב קרקובר.

    יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "תשעה חודשים של ממשלת חורבן. פיגוע רודף פיגוע, הריסה רודפת הריסה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. אפס אכיפה מול הערבים בכל רחבי הארץ, הקפאת בניה בהתיישבות מול קידום תכנון לערבים ביהודה ושומרון, התעמרות במתיישבי חומש וההתיישבות הצעירה, וכעת גם הרס לשם הרס. ממשלת בנט שקד ועבאס עובדת נגד אזרחי ישראל ונגד הציונות".

    "הריסת ההתיישבות הבוקר בחבל בנימין היא עוד אות קלון על ממשלה ביזיונית שעסוקה ביחסי ציבור ובלרצות את התנועה האיסלאמית. למדיניות ההרס הגזענית נגד יהודים בלבד – קוראים מדיניות אוטו-אנטישמית. כל הממשלות הקודמות שהרימו את ידן על ארץ ישראל – סיימו את דרכן בבושת פנים, וכך יהיה גם איתכם" סיים סמוטריץ' את דבריו.

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "יש לנו ממשלה גזענית: לערבים נתנו הוראה לא להרוס וליהודים מחריבים את החיים. הממשלה ממשיכה בהרס ההתיישבות ומפקירה את הארץ לרש"פ שבונה באזור באין מפריע, כאשר רק לאחרונה הורה השר גנץ לא להרוס בימי הרמאדאן בנייה בלתי חוקית של ערבים".

    ח"כ בן גביר הוסיף: המדינה נבנתה בדם המתיישבים הגיבורים שמסרו נפשם על יישוב ארץ ישראל והממשלה השבויה בידי קואליציית האחים המוסלמים רוקדים על הדם שנשפך באכזריות, פוגעים בביטחון המדינה והורסים את כל מה שבנו. בושה".



    0 תגובות