באמצע סעודה שלישית: האדמו"ר מביאלא בכה על הסתלקות מרן

    נתי קאליש No Comments on באמצע סעודה שלישית: האדמו"ר מביאלא בכה על הסתלקות מרן

    בשבת האחרונה מסר האדמו"ר מביאלא בית שמש שיחה בסעודה שלישית ובכה על פטירת מרן שר התורה ר' חיים קנייבסקי זצוק"ל | בדבריו אמר האדמו"ר: "מיתת הצדיק זה חסרון לכולם, על כל אחד להתחזק ברוחניות ולמלא את החסרון"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך השיחה בסעודה שלישית של שבת באחרונה, כ"ק האדמו"ר מביאלא בית שמש שליט"א חרג מהרגלו הקבוע, והתייחס להסתלקותו של מרן שר התורה. ובקול בוכים אמר: "פטירתו של הגר"ח גרמה להעדר השראת השכינה בדורינו".

    הרבי הוסיף ואמר: "לא בכדי הסתלק מרן שר התורה בערב שבת קודש פר' צו שבה מובאים דברי חז"ל ברש"י הקדוש: 'ביותר צריך הכתוב לזרז במקום שיש חיסרון כיס. דהנה אות צ' בגימטריא כיס, ובזמן שיש חיסרון כיס, שנסתלק הצדיק מן העולם, ונחסר מן העולם חלק הצדיק, התורה והתפילה, המעשים טובים והקדושה, ושאר ענייניו של הצדיק, אזי צריך כל אחד להזדרז למלאות מה שנחסר מהצדיק" אמר הרבי.

    האדמו"ר אמר עוד בצער: "על ר' חיים זצ"ל אפשר לומר מאמר חז"ל (תענית כד:) 'כל העולם ניזון בשביל חנינא בני וחנינא בני די לו בקב חרובים'. שכל ההשפעות בעולם הם בזכות הצדיק, והטעם משום שדי לו בקב חרובים, ולא נהנה מן העולם הזה מאומה, ולכן בדין שההשפעה תרד בזכותו" אמר.

    סיים האדמו"ר בקול בכי: "והחי יתן אל ליבו, עכשיו ספר תורה מונח על הארץ פשוטו כמשמעו, וצריך כל אחד להזדעזע, שהרי אין לו להקב"ה מקום להשראת השכינה בעולם, אנו עמי הארץ בדור יתום, מה יש לנו אם לא צדיקים קדושים שמגינים על הדור, ועל כל העולם כולו וכל ההשפעה היא בזכותם, ובזמן זה שיש חיסרון כיס, אזי צריך כל אחד לקחת משהו קטן, ולהתחזק בין אם בחלק התורה בין אם בחלק התפילה או בחלק הקדושה, ובחלק הגמילות חסדים, ועוד כהנה רבות, עד שנעשה מקום בעולם להשראת השכינה" סיים האדמו"ר.



    0 תגובות