הפרשן יאיר נבות: "נראה שהמלחמה לא מתקרבת לסיום"

    מהדורת הבוקר No Comments on הפרשן יאיר נבות: "נראה שהמלחמה לא מתקרבת לסיום"

    הפרשן יאיר נבות ב'מהדורת הבוקר', על המלחמה באוקראינה: "אנחנו בנקודת זמן מאוד רגישה ואני מניח שאנחנו עוד לא מתקרבים לסיום. במוסקבה כנראה לא חשבו שיתקלו בהתנגדות קשה כל כך"

    צילום: Doron Horowitz/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יאיר נבות, פרשן לענייני רוסיה שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המלחמה באוקראינה. "אנחנו רואים שהמלחמה נמשכת וככל הנראה לא מתקרבת לסיום, נראה שהדברים לא התפתחו כמו שפוטין רצה", אומר נבות. "אנחנו רואים שינוי טקטי מצד הרוסים, אמנם ההתקדמות שלהם בשטח מאוד איטית, הם ספגו אבדות כבדות – אבל הם מפעילים כעת עוצמת אש מאוד כבדה. אנחנו מתקרבים לשבוע הרביעי של הלחימה".

    "במקביל", המשיך נבות "אנחנו רואים גם התדרדרות של היחסים בין רוסיה לארה"ב. הלילה הנשיא ביידן הזהיר שרוסיה עלולה להשתמש בנשק כימי או ביולוגי. רוסיה מצידה מזהירה מניתוק מוחלט של היחסים עם ארה"ב. אנחנו בנקודת זמן מאוד רגישה ואני מניח שאנחנו עוד לא מתקרבים לסיום".

    נבות ניסה להסביר מדוע מוסקבה פתחה במלחמה הזו: "פוטין כנראה העריך שהדברים ילכו בדרך קלה יותר וההתנגדות האוקראינית תהיה קלה יותר משמעותית. לא ברור אם ההערכות המודיעיניות הללו היו אמיתיות או שהן הוצגו באופן שיועד להשמיע לפוטין את מה שהוא רוצה. זה קורה במדינות כאלה. לעיתים נמנעים להציג את הנתונים המלאים כדי להתאים את העניין לעמדת המנהיג ונוצר פער בין ההערכות למצב בשטח".

    נבות התייחס למצב הפוליטי הפנימי ברוסיה, שלא מאפשר התנגדות אמיתית למלחמה: "האופוזיציה ברוסיה רוסקה בשנים האחרונות על ידי המשטר, היא כמעט ולא קיימת. חלק מהארגונים גם הוצאו מחוץ לחוק. מנהיג האופוזיציה הלא מוצהר אלכסיי נבלני כלוא בבית הכלא ועלול להישאר שם שנים ארוכות. רבים מהאופוזיציה הרוסית נאסר או נמלטו".



    0 תגובות