זלנסקי שוחח עם בנט: "צריך לחתור להשגת שלום"

    שלמה ריזל No Comments on זלנסקי שוחח עם בנט: "צריך לחתור להשגת שלום"

    זלנסקי ציין ששוחח גם עם נשיא מצרים א-סיסי, יומיים לאחר הפסגה המשולשת שהתקיימה בין הנשיא המצרי לשליט האמירויות מוחמד בן-זאיד וראש הממשלה נפתלי בנט

    הנשיא האוקראיני בשיחה עם ביידן
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי עדכן כי שוחח ביממה האחרונה עם ראש הממשלה נפתלי בנט. מטרת השיחה, אמר זלנסקי, נועדה לכך ש"רוסיה תבין שצריך לחתור להשגת שלום".

    זלנסקי ציין ששוחח גם עם נשיא מצרים א-סיסי, יומיים לאחר הפסגה המשולשת שהתקיימה בין הנשיא המצרי לשליט האמירויות מוחמד בן-זאיד וראש הממשלה נפתלי בנט.

    בתוך כך, זלנסקי הודה לחברי המועצה של האיחוד האירופי על הטלת הסנקציות על רוסיה וביקש מהם לקבל החלטות בנחרצות רבה יותר. "אתם מהססים לגבי הטלת הסנקציות, ומתלבטים אם לתת לנשק לעבור, והאם לסחור עם רוסיה או לא? אין זמן להתלבט. הגיע הזמן להחליט", כך הנשיא האוקראיני.

    משרד ההגנה האמריקני מעריך כי רוסיה תצא מהמלחמה באוקראינה, חלשה יותר, צבאית ומדינית. גורם בכיר אמריקני הוסיף ואמר כי מלאי החימוש המדויק בידי רוסיה, אוזל והולך ונראה כי הצבא הרוסי יגביר את השימוש בפצצות לא מדויקות.

    מוקדם יותר, העריכו גורמים אמריקנים שכ-60 אחוז מהטילים המונחים שמשמשים את הצבא הרוסי כשלו במטרתם, מאחר שלא התפוצצו לאחר הפגיעה במטרה, או מאחר שחוו כישלונות בשיגור. הגורמים, שהתבססו על מודיעין אמריקני אמרו
    ששיעור כשל הטילים של רוסיה משתנה מיום ליום, בהתבסס על סוג הטיל ששוגר.

    הבית הלבן, מינה צוות מיוחד שעסוק בימים אלו, בהיערכות לתרחישי קיצון, העלולים להיווצר במהלך המלחמה, בין היתר שימוש בנשק כימי.

    בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר כי אם רוסיה תשתמש בנשק כימי, ארצות הברית תגיב בהתאם לשימוש שיעשה בנשק. עוד אמר ביידן כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מקבל את התוצאה ההפוכה ממה שקיווה. ביידן התחייב שארצות הברית תקבל לשטחה כמאה אלף פליטים אוקראינים.



    0 תגובות