לפיד לעמיתו האמריקני: "העולם אינו יכול להרשות לעצמו איראן גרעינית"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד לעמיתו האמריקני: "העולם אינו יכול להרשות לעצמו איראן גרעינית"

    שר החוץ הדגיש: "ישראל תעשה כל מה שהיא חושבת לנכון לעשות כדי לעצור את הגרעין האיראני. כל דבר. זהו אינו איום תיאורטי מבחינתנו. האיראנים רוצים להשמיד את ישראל. הם לא יצליחו. אנחנו לא ניתן להם"

    צילום: Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ יאיר לפיד אירח היום (ראשון) את מזכיר המדינה בלינקן במשרד החוץ בירושלים. השניים ערכו פגישת עבודה יחד עם מנכ״ל משרד החוץ אלון אושפיז ובכירי משרד החוץ בחדר המצב, שם קיבל מזכיר המדינה סקירה על הסיוע לאוקראינה.

    במהלך הסקירה, התחברו מחדר המצב אל בית החולים ׳כוכב מאיר׳ באוקראינה משם הציג מפקד המשלחת ד״ר דודו דגן את פעילות בית החולים וערך סיור וירטואלי למזכיר המדינה.

    רופאת הילדים, ד״ר קרן שחר ניסן, סיפרה למזכיר המדינה על הטיפול בילדים פליטי מלחמה ועל האתגרים הגדולים שם.

    לאחר הפגישה יצאו השניים להצהרות משותפות. בהצהרה משותפת עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, אמר שר החוץ לפיד: "מערכת היחסים בין שתי המדינות שלנו בלתי ניתנת לשבירה. זוהי הידידות הקרובה ביותר והברית החזקה ביותר שיש לישראל. אנו חולקים ערכים וחולקים אינטרסים חיוניים. אנו חולקים חזון של שלום מתוך עוצמה.

    "הימים האלה הם תזכורת לעובדה שאם אתה רוצה שלום, אתה צריך להיות מסוגל להגן עליו. עוצמה צבאית ומדינית אינה מכשול בפני השלום, היא הדבר היחיד שיכול להבטיח אותו.

    "איראן אינה בעיה ישראלית. העולם כולו אינו יכול להרשות לעצמו איראן גרעינית, ואינו יכול להרשות לעצמו שמשמרות המהפיכה ימשיכו להפיץ טרור בכל רחבי הגלובוס.

    "יש בינינו חילוקי דיעות לגבי הסכם הגרעין והשלכותיו, אבל דיאלוג פתוח ונוקב הוא חלק מעוצמת החברות בינינו. ישראל וארה"ב ימשיכו לעבוד יחד כדי למנוע מאיראן להפוך גרעינית.

    "במקביל, ישראל תעשה כל מה שהיא חושבת לנכון לעשות כדי לעצור את הגרעין האיראני. כל דבר. זהו אינו איום תיאורטי מבחינתנו. האיראנים רוצים להשמיד את ישראל. הם לא יצליחו. אנחנו לא ניתן להם", הצהיר לפיד.

    שר החוץ האמריקני אמר כי ארה"ב "תומכת בתיווך בנט באוקראינה". ביחס להסכם הגרעין אמר בלינקן: "אנו רואים עין בעין עם ישראל שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה מראה למה – איראן עם נשק גרעיני תהווה מעין חסינות. חושבים שהסכם הגרעין הוא הדרך הנכונה".



    0 תגובות