שר המשפטים מציע: שימוע פומבי למועמדים לביהמ"ש העליון

    ישראל רובין No Comments on שר המשפטים מציע: שימוע פומבי למועמדים לביהמ"ש העליון

    הפומביות תחול על מעמד הראיונות של המועמדים בפני ועדת המשנה ולפי ההצעה הראיונות יועברו לציבור בשידור חי. לפי הצעתו של סער, הפומביות תחול כבר על המועמדים שייבחרו בסבב הבא

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים, גדעון סער מציע לוועדה לבחירת שופטים לקיים שימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון. על פי ההצעה, הפומביות תחול על מעמד הראיונות של המועמדים בפני ועדת המשנה של הוועדה בה משתתפים לרוב כלל חברי הוועדה. לפי ההצעה, הראיונות יועברו לציבור בשידור חי.

    שר המשפטים גיבש את הצעתו לאחר שיח עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות ועל דעתה "מתוך ראיה משותפת בדבר חשיבות השקיפות", כלשון הודעת השר.

    סער מתכוון להביא את הצעת ההחלטה כבר לישיבת הוועדה הקרובה שתתקיים ב-11 באפריל. על פי ההצעה, השימוע הפומבי יחול כבר על המועמדים לבית המשפט העליון שצפויים להבחר מעתה והלאה. הסבב הבא לבחירת שופטי עליון צפוי להתקיים לקראת פרישתן של השופטת ענת ברון ונשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות שיפרשו שתיהן באוקטובר 2023.

    השר סער מסר: "המרכיב הפומבי בהליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו משמעותית להגברת אמון הציבור בהליך הבחירה לערכאת השיפוט העליונה שלנו. מעמדו של בית המשפט העליון, העובדה כי הכרעותיו מהוות תקדים מחייב למערכת השיפוטית כולה והיקף עיסוקו בנושאים בעלי חשיבות ציבורית מבססים את הצורך במימד פומבי בחלק מהליך הבחירה. במשך שנים רבות פעלתי לקדם שינוי זה והגשתי – החל מהכנסת ה-16 – הצעות חוק בענין זה בכנסות רבות. עתה בשלה העת לביצוע המהלך בדרך המלך שהיא באמצעות החלטת הועדה לבחירת שופטים עצמה, בראשה אני עומד היום, על פי סמכותה כחוק".



    0 תגובות