הדרמה במשפט נתניהו: פילבר יחקר נגדית, אך לא יוכרז כ"עד עוין"

    ישראל רובין No Comments on הדרמה במשפט נתניהו: פילבר יחקר נגדית, אך לא יוכרז כ"עד עוין"

    התביעה תוכל לחקור את עד המדינה בחקירה נגדית, אך בשלב זה לא תכריז עליו כעד עוין. קודם לכן הגיב פילבר: "אין לי כוונה להפוך לעד עוין, אצמד לגרסתי"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדרמה במשפט נתניהו: בית המשפט החליט להיעתר לבקשת התובעת יהודית תירוש לאפשר לתביעה לחקור את עד המדינה שלמה פילבר בחקירה נגדית, אך בשלב זה פילבר לא יוכרז כעד עוין.

    קודם לכן הגיב פילבר לבקשת התביעה לחקור אותו בחקירה נגדית ואמר כי "אין לי כוונה להפוך לעד עוין" וכי הוא לא מתכוון לשנות מגירסתו במשטרה.

    סנגורו של נתניהו התנגד להכרזה על פילבר כעד עוין ואמר כי פילבר "התמסר לחלוטין לפרקליטות ובדה סיפור שלם מליבו". עורך הדין בן צור טען כי פילבר אינו יכול להעיד אמת מאחר והוא מאויים בהעמדה לדין.

    התובעת יהודית תירוש ביקשה להכריז על פילבר כעד עוין לאחר ששאלה את פילבר מדוע הוא לא סיפר בבדיקה לעניין הסדר ניגוד העניינים של שר התקשורת נתניהו ב-2016 על "הערוץ הסודי" מול בזק. בחקירתו במשטרה אמר פילבר כי לא סיפר על זה משום ש"זה לא היה תקין". מנגד, בבית המשפט אמר ש"זה לא היה רלוונטי" ושהוא "לא חשב שצריך לשתף את דינה זילבר" בדרך העבודה שלו מול בזק. בנקודה אחרת אמר פילבר שהוא לא זוכר.

    חקירה נגדית היא חקירה שנערכת לעד בדרך כלל על ידי הצד שכנגד, עד תביעה נחקר בחקירה ראשית על ידי התביעה ובחקירה נגדית על ידי הסנגורים (ועד הגנה להפך). במקרה שעד מעיד דברים שעויינים את בעל הדין שזימן אותו, רשאי בית המשפט להרשות לבעל הדין לחקור את העד בחקירה הראשית כאילו הייתה חקירה נגדית. יש לציין כי חקירה נגדית היא קשה יותר ונועדה לסתור את דבריו של העד. במקרה שעד מוכרז כעוין, הצד שזימן אותו רשאי אף לבקש מבית המשפט לקבל את הדברים שאמר בחקירתו במשטרה ולא בעדותו בבית המשפט.

    גם במקרה שעד מדינה מוכרז כעד עוין, הסכם עד המדינה שנחתם איתו לא מתבטל באופן אוטומטי אך זו השלכה אפשרית ובמקרה שכזה, עד מדינה – שהוא שותף לעבירה שהסכים להעיד בתמורה לטובת הנאה – עלול לעמוד לדין בגין החשדות עליהם נחקר.



    0 תגובות