כתבינו בדקו: האם האוקראינים עושים שימוש צבאי בבתי כנסת?

    אתר קול חי No Comments on כתבינו בדקו: האם האוקראינים עושים שימוש צבאי בבתי כנסת?

    אתמול התחוללה סערה באוקראינה לאחר שהצבא הרוסי פרסם תיעוד בו נראים חיילים אוקראינים משתמשים בבית כנסת יהודי באומן לאחסון נשק | מבירור מעמיק שערך כתבינו נתי קאליש עולה כי הרוסים משקרים ובית הכנסת סגור ומסוגר | אז מה עשו שם החיילים האוקראינים? כל הפרטים

    התמונה שהופצה ע"י הצבא הרוסי
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מביאה אתה באופן טבעי חרושת שמועות ודיווחים שלא בהכרח קורים במציאות. לכל צד יש את האינטרס שלו להצטייר כצד הצודק ולשחרר מידע שמביך את הצד השני, אי לכך מומלץ לקחת באופן כללי את דיווחי שני הצדדים במלחמה בעירבון מוגבל.

    כל עוד שזה לא נוגע ליהודים, זה לא כל כך משנה לנו מה הם מספרים, אך כאשר נושאים הקשורים ליהודים עולים לכותרות חשוב לבדוק ולדעת היכן האמת מבלי להאמין לכל שמועה או ידיעה שרצה מאחד הצדדים.

    אתמול התפרסם דיווח מהמלחמה בו נאמר כי עיתונאים רוסיים שטוענים שהצבא האוקראיני עושה שימוש ציני בבית כנסת יהודי באומן, ומביא חיילים ונשק לרחבה שתחתיו בתוך אוטובוס עליו כתוב 'ילדים' מתוך ידיעה שכך לא יפגעו בהם. גם אם העולם עומד לצד אוקראינה, אסור לתת לסמלים יהודיים ולמבנים יהודיים להיכנס לתוך הסכסוך הזה. ובהחלט זה דבר שהרתיח לא מעט שצבא יעשה שימוש שכזה בבית כנסת יהודי.

    video
    play-sharp-fill

    הסרטון שהפיץ צבא רוסיה

    לדברי צבא רוסיה: "ב-21 במרץ, למחרת נאומו של זלנסקי בכנסת ישראל, הצילומים תיעדו היווצרותם של שני טורים של חיילים לאומנים בשטח בית הכנסת. הרכוש, הנשק והתחמושת שאוחסנו בבניין בית הכנסת הועלו תחילה על ידי לאומנים לתוך משאיות זבל, ולאחר מכן הועברו לשקיות של פסולת בניין. במקביל, אוטובוסים עם צבעי בית ספר ושלטי "ילדים" משמשים להסעת לאומנים ושכירי חרב זרים מהאזורים המערביים של אוקראינה" כך לפי צבא רוסיה.

    מבירור שערך כתבינו נתי קאליש עם אנשים שנמצאים במקום, עולה כי הדיווח של העיתונאים הרוסיים ושל הצבא הרוסי הוא פייק ניוז מוחלט. בית הכנסת אותו הציגו הרוסים שכביכול הוא משמש חיילים אוקראינים עומד ריק, והוא נעול מראש השנה האחרון.

    בית הכנסת המדובר הוא של קהילת "קרן אור" בראשות הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א בו נערכות התפילות והסעודות בימי ראש השנה הקדושים כאשר עולים החסידים אל ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א כל שנה ושנה. יש לציין, שבית הכנסת נמצא במרחק של כ- 20 דקות הליכה מהציון של רבי נחמן וממרכז המתחמים של חסידי ברסלב באומן.

    הרב הלל כהן מעסקני הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה, הגיע אתמול למקום וצילם לבקשת השלטונות באוקראינה את בית הכנסת הריק, והסביר בשפה הרוסית כי לא נעשה כל שימוש צבאי במתחם בית הכנסת.

    video
    play-sharp-fill

    בשיחה עם נתי קאליש אומר הרב הלל כהן כי התמונות שהפיץ הצבא הרוסי עם האוטובוס של החיילים האוקראינים על יד בית הכנסת, הם נכונות, אך החיילים כלל לא נכנסים לבית הכנסת. הם מתארחים בחינם אצל אדם בשם וולדימיר סלונסקי שיש לו מלון סמוך מאד לבית הכנסת. גם סלונסקי מבקש להבהיר שאין קשר בין העזרה שלו לחיילים לאחזקת ואפסון נשק, לבית הכנסת הזה שנסגר במוצאי ראש השנה ועד לשנה הבאה ואין לו קשר אליו.

    הרב כהן הוסיף ואמר: "הקהילות היהודיות לא קשורות להתארגנות צבאית כזו או אחרת. בתי הכנסת צריכים להישאר מחוץ למלחמה וכל הצדדים מחויבים לשמור על קדושתם. כולנו
    מתפללים לשלום ולאוקראינה מאוחדת, ולחזרת מיליוני הפליטים לביתם בקרוב ושיקום הקהילות היהודיות" אמר לכתבינו.

    בסרטון נוסף שקיבל כתבינו מהקהילה היהודית באומן נראה הרב נתן בן נון פותח את בית הכנסת אל מול המצלמות ומוכיח שהוא ריק ולא נעשה בו כל שימו צבאי בניגוד לטענות של הרוסיים, צ שמתבררות כפייק מוחלט.

    הרב בן נון: "אני רוצה להדגיש, במקומות הקדושים הללו אנחנו לא עושים שום שימוש מלבד תפילות לשלום העולם ושכולם יחיו בשקט ובשלווה. כל המידע שקיבלתם מדובר הצבא הרוסי הוא לא מידע נכון" אמר בן נון.

    video
    play-sharp-fill

     

     

     



    0 תגובות