הכל על קבוצות רכישה \\ מדברים נדל"ן עם אלחנן בניאל

    יונתן שורק 1 Comment on הכל על קבוצות רכישה \\ מדברים נדל"ן עם אלחנן בניאל

    במסגרת סדרת הפודקאסטים "מדברים נדל"ן עם אלחנן בניאל" התארח עוה"ד יעקב אפשטיין לשיחה מרתקת מי צריך לעמוד מאחורי קבוצת רכישה מתגבשת וממה צריך להיזהר לפני שמצטרפים | מהן הערבויות שיש לרוכשים, מי יכול לתקוע ולעכב את הפרויקט ומהו המחיר הסופי שיצטרך לשלם חבר בקבוצה? ואיך אפשר לבדוק שתוספת העלויות מהמחיר ההתחלתי היא אמיתית? | האזינו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא משנה מה, לא קונים בקבוצת רכישה בשום פנים ואופן. יש רק נזק! חבל חבל חבל שאתם עושים פודקאסט שממנו נשמע כאילו זה יכול להיגמר טוב.
      זה פרוייקט בלי אבא ובלי אמא:
      1. יש דוח אפס, קראתי אותו. אך מה לעשות שמדובר בהערכה. לפני תחילת הבניה מוציאים דוח אפס נוסף ואז העלות תשתנה. מי האחראי? מי האשם? מממ… אף אחד (הפרסום עלה יותר, האגרות עלו יותר, המונה של התשלום ליועצים, לרו"ח לעו"ד וכו' בינתיים דפק ועוד כהנה)
      2.'המנהל' שבחוזה = הסכם שיתוף, לא פעם מוגדר כ- 'קבוצת ייעוץ וניהול' פותח מכרז לבחירת קבלן. מביא לקבוצה את האפשרויות (כשבפועל אין לאף אחד שום אפשרות בקבוצה לדעת מי ומה הקבלן) ואז עורכים הצבעה ובוחרים. יופי? ממש לא. אם הקבלן לא עושה את העבודה כמו שצריך. מי אחראי? מי אשם? מממ… אתם הקבוצה שבחרה בו, עכשיו תשלמו את ההפרשים ואת הסכומים שהקבלן החדש ידרוש. (אצלנו החליפו 3 קבלנים, הרביעי בדרך).
      3. המפקח על הבניה לא מקצועי בעליל. מי אחראי? מי אשם? אף אחד, תפטרו אותו ותחלמו על תביעה בסוף הפרוייקט שלא יגיע.
      4. חסכון בכסף??? שקר וכזב! ברכישת דירה בקבוצה, אי אפשר לקבל משכנתא. למה? כי אין דירה, יש אוסף דירות ששייכות לקבוצה. אז מה הפתרון? בוחרים גוף מממן. מה זה אומר? גוף שלוקח ריבית מופרזת כדי להזרים לך כסף לפי התקדמות הפרוייקט. מה תשלם מידי חודש? רק את הריבית שתלך ותעלה עם כל הזרמה (יכולה להגיע למעל 6000 ש"ח לקראת סוף הפרוייקט) אך לא תוכל לשלם את הקרן. מה זה אומר למי שטרם הבין? כשתקבלו את המפתח (לו יהי) תגשו לבנק כדי לקחת משכנתא כדי להחזיר את הקרן לגוף הממן. ואז… ואז תתחילו לשלם לבנק את הקרן+הריבית. למי שעדין לא הבין- תשלמו פעמיים ריבית על אותו סכום!!! כמה ריבית? נניח שבהתחלה יגידו שהצפי, רק הצפי הוא 100000 ריבית. ברגע שהפרוייקט יתעכב, והוא יתעכב בוודאות!! אתם תשלמו ריבית על ניוטרל. לצורך העניין הפרוייקט התעכב כשהגעת לגובה ריבית של 1500 ש"ח, אז עכשיו תמשיכו לשלם 1500 ש"ח בלי שהפרוייקט מתקדם. ואז הריבית הסופית תכפיל את עצמה במקרה הטוב. אצלנו יש דיירים שבמשך למעלה משנה אם לא שנתיים משלמים 6000 ש"ח ריבית בחודש!.
      על כל עיכוב, תוספת, תיקון, החלפת קבלן ומיליון שיבושים באמצע, תשלם עוד. אני רכשתי דירה באפריל, באוגוסט לפתע התעדכן דוח האפס ואמרו לי שעלי להוסיף 150000. הגעתי מדירה שרכשתי ב- 1370000 ש"ח לדירה ב- 19000000. לא כולל תשלום לעו"ד המלווה. ולשדרוגים בבניה (שכל אחד עושה).
      5. למה כל זה קורה? כי תאכל'ס לאף אחד מלבד הדיירים אין אינטרס לסיים את הבנייה. היזם קיבל את הכסף, קבוצת הניהול מקבלת את הכסף, הקבלן מודיע כל פעם שהוא צריך עוד כסף ועוד כהנה.
      6. אצלנו הדבר היחידי שמחזיק את הפרוייקט זה אחד הדיירים שהתמסר לעניין בכל כוחו.
      7. לקנות רק מקבלן, יש מחיר סופי, לוקחים משכנתא ומתחילים לשלם קרן+ריבית, ואם אתה רוצה להיות יותר אחראי תשאל אותו על פרוייקטים קודמים ולך לבדוק אותם.
      8. אל תהיו טיפשים- קבוצת רכישה זה לא חסכון בכסף בשוםםםםם צורה שהיא, אם כבר זה מחבר אותך לאמונה וביטחון בקב"ה שהכל לטובה (תאכל'ס על זה שווה לשלם). קניתי דירה כשהייתי בהריון, הילד היום ב"ה בן 5 וחצי!. חברה קנתה דירה לפני 12 שנה, עכשיו בבוררות מול היזם.
      9. חבל חבל חבל שברדיו שמכבד את עצמו וסומכים על האנשים שהוא מביא מטעים בצורה כזאת את הציבור.

      מקווה שתהיו מספיק אמיתיים כדי לפרסם את התגובה, ואולי אפילו ליצור פודקאסט אחר שיציג את המציאות העגומה…