רבה של אוקראינה: "עסוקים בהצלת חיים, אין לנו זמן להתארגן לפסח"

    מהדורת הבוקר No Comments on רבה של אוקראינה: "עסוקים בהצלת חיים, אין לנו זמן להתארגן לפסח"

    רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן ב"מהדורת הבוקר": "אנחנו יום ולילה עוסקים בעזרה לאנשים מבוגרים שנשארו כאן. טרם התחלנו בהכנות לחג הפסח, הבנתי שאמורים להכניס לנו משלוח של מצות, יין ואוכל. אני מקווה שכך יהיה שנוכל להיערך לחג הפסח"

    צילום: נתי שוחט/פלאש90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה באוקראינה: מטה הביטחון הכללי באוקראינה מסר כי "עוצמת התקיפות האוויריות ושיגור הטילים מצד רוסיה, פחתו בימים האחרונים", זאת לאחר שמשרד ההגנה האוקראיני הצהיר אמש כי כוחותיו שולטים כעת בכל אזור קייב, שממנו נסוג בימים האחרונים הצבא הרוסי.

    יחד עם זאת, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי העריך כי "הכוחות הרוסיים שואפים להשתלט על דונבאס, ועל דרום המדינה". זלנסקי שיבח את הכוחות האוקראיניים שמגינים על עיר הנמל מריופול ואמר "ההתנגדות שלהם מאפשרת לערים אחרות להרוויח זמן יקר".

    רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר: "הלילה היה יותר שקט בקייב אבל אני לא מאמין שזה שקט אמיתי. בערים אחרות נמשכו הקרבות. הלילה שחררו כמה עיירות מסביב לקייב. אנחנו שלחנו קבוצה להציל מאות אנשים מצ'רנייב שנתונה תחת הפצצה משמעותית".

    לדבריו "אנחנו עוד לא התחלנו להתארגן לפסח כי אנחנו מתנדבים יום וליל לעזור לזקנים. שולחים לנו את האוכל לפסח מבחוץ. כל רגע שעובר אנחנו מצילים אנשים".

    עוד סיפר רבה של אוקראינה: "במקומות נוספים הקרבות דווקא הולכים וגוברים, במריופול ואזור הים האזוב. יש שם 100-150 אלף איש שנשארו שם. אנשים נמצאים במרתפים. הרוסים רוצים לחבר את מריופול עם ניקולייב ואודסה. ככה אומרים".



    0 תגובות