זלנסקי: "נקים מנגנון מיוחד לחקירת פשעי המלחמה הרוסיים"

    שלמה ריזל No Comments on זלנסקי: "נקים מנגנון מיוחד לחקירת פשעי המלחמה הרוסיים"

    המנגנון "יסייע לאוקראינה ולעולם להביא לדין את אלו שלקחו חלק במלחמה האיומה הזו ובפשעים נגד העם האוקראיני", אמר זלנסקי. הקמת המערך באה בשל הדיווחים על טבח שביצעו הרוסים באזרחים בעיר בוצ'ה

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז על הקמת "מנגנון משפטי" מיוחד, שיחקור פשעי מלחמה שביצעו לטענתו הרוסים במדינה. המנגנון "יסייע לאוקראינה ולעולם להביא לדין את אלו שלקחו חלק במלחמה האיומה הזו ובפשעים נגד העם האוקראיני", אמר זלנסקי. הקמת המערך באה בשל הדיווחים על טבח שביצעו הרוסים באזרחים בעיר בוצ'ה.

    שר החוץ יאיר לפיד גינה אמש את הטבח בבוצ'ה: "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום. פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

    בשטח נמשכת הלחימה: בעיר חרסון שבדרום אוקראינה הנמצאת בשליטה רוסית נשמעו הלילה פיצוצים עזים. סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת כי סדרת הפצצות בוצעו גם בעיר אודסה, בית זיקוק נפט ושלושה מאגרי דלק נפגעו בסמוך לנמל של העיר. משרד הבריאות האוקראיני דיווח כי שבעה נהרגו ועשרות עשרות נפצעו בהם נשים וילדים. בעיר להונסק דווח על ירי לעבר בית חולים ובדונייצק נפגע מרכז סיוע המוניטרי. קרבות עזים ניטשים גם בעיר מריופול.

    לאחר עזיבת הכוחות הרוסיים, הצבא האוקראיני החזיר אתמול לידיו את השליטה בכור בצ'רנוביל.

    בתוך כך, מוסקבה דורשת ממועצת הביטחון של האו"ם לדון בניסיונות האוקראינים לשבש את שיחות השלום ולהסלים את האלימות באמצעות "פרובוקציה" בבוצ'ה, הרוסים טוענים כי תמונות הטבח בעיר בוצה הם המצאה של האוקראינים במטרה לייצור דה לגיטימציה נגד מוסקבה.



    0 תגובות