ח"כ אשר: "החרדים יממנו את האוטובוסים הריקים בערים אחרות"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר: "החרדים יממנו את האוטובוסים הריקים בערים אחרות"

    ח"כ יעקב אשר טוען כי הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית אינה שוויונית: "ברפורמה הזו יש עוול מובנה ולא הוגן כלפי ציבור ענק של נוסעי התחבורה הציבורית בערים החרדיות, שמעתה ייאלצו לממן מכיסם הפרטי את תפעול האוטובוסים הריקים בערים אחרות"

    חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה
    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר התייחס לרפורמת התחבורה הציבורית החדשה 'דרך שווה' ואמר כי "מבלי לגרוע ממספר אלמנטים טובים שיש ברפורמה, נראה שהדברים נעשו דווקא על חשבונם של המשתמשים הכבדים ביותר בתח"צ. הייקור הצפוי בגלל ביטול הערך הצבור, שיטת התעריפים החדשה שאינה מיטיבה עם משתמש תח"צ ממוצע שאינו חורש את הארץ לאורכה ולרוחבה מדי יום… ומעל הכל, ברפורמה הזו יש עוול מובנה ולא הוגן כלפי ציבור ענק של נוסעי התחבורה הציבורית בערים החרדיות, שמעתה ייאלצו לממן מכיסם הפרטי את תפעול האוטובוסים הריקים בערים אחרות".

    הוא הסביר כי "לפי שיטת ההתחשבנות של המדינה עם מפעילי הקווים, שהכסף מהנוסע משולם למדינה והיא מחלקת אותו לחברות פר ק"מ נסועה וללא קשר לכמות הנוסעים, קווי התח"צ בערים החרדיות העמוסים בכל שעות היום ועולים הרבה פחות ממקביליהם בערים אחרות, יממנו מעתה הלכה למעשה את האוטובוסים הריקים בערים אחרות, כיון ששם משרד התחבורה נאלץ לממן באופן נרחב בהרבה את תפעול הקווים כדי להשלים את המימון החסר לרווחיות הקו".

    אשר הוסיף ש"הסיבה שהנסיעות בחלק מהערים החרדיות היו זולות יותר היא מדיניות תחבורתית חכמה שמשקללת את העובדה כי בערים החרדיות העלות למפעיל נמוכה בהרבה בגלל עומס נוסעים בקווים. זה לא בגלל מדיניות סבסוד מפלה כפי שניסו להציג זאת. כעת, הרפורמה החדשה מבקשת לכפות מחיר יקר יותר על נוסעי הקווים הללו כדי לממן בכסף שלהם תגבור ועידוד תח"צ בערים אחרות שבהן הציבור מעדיף שימוש ברכב פרטי על פני התחבורה הציבורית. זה לא הוגן בלשון המעטה.

    "את הציבור החרדי לא צריך לעודד להשתמש בתחבורה ציבורית, הוא עושה זאת מעצמו, צריך רק לספק לו את השירות באופן יעיל ולהעמיד צי אוטובוסים ראוי וזמין שיענה על הביקוש הגבוה.

    "אני קורא למשרד התחבורה", אמר אשר, "לגלות שקיפות מלאה ולהציג לציבור את נתוני התפוסה בקווי התח"צ בחלוקה מאובחנת לפי ערים ויישובים שנדע את האמת. לא יעלה על הדעת שרפורמה המתיימרת להיטיב עם משתמשי התח"צ תפגע בזכויותיו של הציבור שהכי מוטה תחבורה ציבורית, אין פה לא צדק ולא יושר".



    0 תגובות