בגיל 31: ברח מהמלחמה, ונכנס בבריתו של אברהם אבינו

    נתי קאליש No Comments on בגיל 31: ברח מהמלחמה, ונכנס בבריתו של אברהם אבינו

    חלומו של קוסטה בן ה-31 מחרקוב, היה לעבור ברית מילה אך רק כשברח מהתופת באוקראינה ונקלט בקהילה היהודית של קישינב, הוא זכה להיכנס בבריתו של אברהם אבינו | קוסטה שהפך לנועם גרשון אמר לאחר הברית: "אני מרגיש שהצטרפתי מחדש לעם היהודי"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-15,000 פליטים מאוקראינה, נקלטו בקהילה היהודית בקישינב. לצד טיפול במקרים כואבים של פליטים שאיבדו את רכושם ואת יקיריהם בהפצצות הרוסיות, ציינה הקהילה בקישינב רגע מרגש ומשמח של ברית מילה לפליט יהודי מחרקוב.

    קוסטה, בן 31, הגיע לפני כשבוע למתחם הקהילה היהודית של קישינב, יחד עם קבוצה גדולה של פליטים יהודים מחרקוב. קוסטה, יהודי בן להורים יהודים, נמצא בדרכו לישראל, אך בעיות בירוקרטיות מונעות ממנו לטוס ארצה ומעכבות אותו במולדובה. כצעיר מוכשר, שנמצא בשיא כוחו, החל קוסטה להתנדב בקהילה המקומית, ולקחת חלק בפעילות הקליטה והסיוע לפליטים.

    במהלך סעודת השבת, ביקש רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שכל אחד מהסועדים יספר על החלטה טובה או על חלום שיש לו. כשהגיע תורו של קוסטה, הוא הדהים את הנוכחים וסיפר שהחלום שלו הוא לעבור ברית מילה. הרב זלצמן לא בזבז זמן, וכבר במוצאי שבת החל לעבוד על הגשמת חלומו של קוסטה. ואכן ביום ראשון בבוקר, יחד עם רופא חרדי מקומי שגויס להתנדב בקהילה בחודש האחרון ומשמש גם כמוהל, נערכה ברית המילה כדת וכדין בבית הכנסת 'אגודת ישראל' של הקהילה היהודית של קישינב.

    בטקס ברית המילה שנערך כדת וכדין, בחר לעצמו קוסטה שם יהודי חדש, ומעתה הוא נקרא: נועם גרשון. "זאת סגירת מעגל מרגשת עבורי, ואני מרגיש שהצטרפתי מחדש לעם היהודי", אמר נועם גרשון – קוסטה לאחר הברית.

    הרב פנחס זלצמן: "בחודש האחרון, אנחנו יודעים הרבה רגעים של עצב וכאב גדולים. האובדן של הפליטים מאוקראינה, הוא קשה מנשוא. והנה בתוך כל החושך הגדול, כשאנחנו עסוקים בפעילות של הצלת נפשות והכנסת אורחים, זכינו להכניס יהודי בבריתו של אברהם אבינו. הרגעים הכי מרגשים כאן, הם הרגעים שאנחנו מצליחים לשמח את היהודים היקרים, וזה היה ללא ספק אחד מרגעי השיא" אמר הרב.



    0 תגובות