תיעוד: יום עיון למפקחי העירובים ביישוב חפץ חיים

    נתי קאליש No Comments on תיעוד: יום עיון למפקחי העירובים ביישוב חפץ חיים

    ארגון מוקד העירוב בארץ הקודש ערך יום עיון מיוחד ביישוב חפץ חיים בו התקיימו סדרת שיעורים למפקחי ובודקי העירובים מכל רחבי הארץ | גלריה

    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באירוע מיוחד שנערך במלון ציפורי קלאס ב'חפץ חיים' נערכה ועידה ארצית לבודקי העירובים השכונתיים המוסרים נפשם בכדי שבכל מקום יהיה עירוב מהודר, במהלך הכנס השתתפו רבנים רבים מגדולי העוסקים בתחום העירובים, לצד עשרות אברכים בתפקיד מפקחי עירובים, ונשאו דברים בהלכה יחד עם פתרונות פרקטיים מהשטח, סיפורים שאירעו להם, ודברי חיזוק למתמסרים בלב ונפש למען העירובים.

    מייסד הארגון הרה"ג רבי משה אנגלרד שליט"א פתח את יום העיון בסדרת נושאים מאתגרים מהשטח ואמר כי אף שאכשר דרא כאשר רבים משלומי אמוני ישראל מבינים את הצורך בעירוב מהודר כדעת רבותינו מצוקי ארץ ובראשם מרא דארעא דישראל החזון איש, בכל זאת יש צורך להגביר חיליים ולהוסיף עוד כהנה וכהנה, כדי שבכל השכונות ברחבי הארץ ובכל מקום יישוב בו מתגוררים שומרי שבת יהיה עירוב שנעשה בדקדוק על פי כל כללי ההלכה.

    הגאון רבי אפרים רוטשילד שליט"א רב העירובין במודיעין עילית אמר בכינוס כי הלכות עירובין תלויים בשיקול הדעת של דעת תורה רצופה ועל כן בבניית העירוב בעיר מודיעין עילית הוא היה מתייעץ עם הגאון הגדול רבי נסים קרליץ זצוק"ל שליווה את העירוב בעיר מודיעין עילית, ואף הגיע לראות כיצד לפתור את השאלות הסבוכות במו עיניו במקום, והרב מסר את פסקי הגר"נ קרליץ זצוק"ל לציבור המשתתפים בכינוס.

    הרב הדגיש כי גם נוות ביתו של כל בודק עירובין בכל אתר ואתר, נזקפים לה זכויות רבות של כלל הציבור, וזכות הרבים תלויה גם בה, כאשר עול מטלות הבית בערבי שבתות וחגים נופלים על כתפיה בלבד. 

    במהלך היום אף התקיים סיור מיוחד בשטחי הקיבוץ חפץ חיים, במהלכו ראו המשתתפים את פתרונות העירוב המהודר שנעשה במקום, מוקד העירוב אף הביע את תודתו בשם הציבור להנהלת המלון שהשקיעה בשדרוג העירוב והפיקוח מידי שבוע, לרווחת האורחים. במקביל עסקו המשתתפים גם ביעילות העבודה בשטח ובפתרונות מתקדמים. יו"ר הארגון הציג סרטוני רחפן שמופעל כיום על ידי מוקד העירוב, בעריכת תכניות להקמת עירובים בישובים. והוצגו האפשרויות להפיק ממנו את התועלת לבדיקת תקינות חוטי העירוב.

    הכנס ננעל בסיפוק רב של המשתתפים, על התועלת בשיתוף הפעולה עם מוקד העירוב. והארגון הודיע שימשיך לייצר בעז"ה רעיונות חדשים לתועלת העירובים בערים השונות.

     

     

     



    0 תגובות