כולנו מסובין: עשרות סדרי פסח יערכו לפליטי אוקראינה היהודים

    נתי קאליש 2 Comment on כולנו מסובין: עשרות סדרי פסח יערכו לפליטי אוקראינה היהודים

    עשרות סדרי פסח יתקיימו ע"י 'ועידת רבני אירופה' עבור אלפי פליטים יהודים שברחו מאוקראינה בפולין, רומניה, מולדובה והונגריה | הרב שודריך: "המילים 'כָּל דִכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכֹל, כָּל דִצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח' יקבלו השנה משמעות מיוחדת | תיעוד מההכנות

    אלי איטקין צילום: אלי איטקין
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפולין, רומניה, מולדובה והונגריה השלימה 'ועידת רבני אירופה' את ההכנות לקראת עשרות סדרי פסח שתקיים הועידה בכדי להבטיח שאלפי הפליטים היהודים מאוקראינה יוכלו לחגוג את חג הפסח כהלכתו. 'הקרן הבינלאומית לסיוע לפליטי אוקראינה' גייסה כמאה רבנים, רכשה טונות מצות ומזון כשר לפסח לעשרות סדרי הפסח לאלפי הפליטים. במקביל הודיעה הועידה כי היא תתמן באמצעות הקרן הבינלאומית שהקימה לסיוע לפליטים מאוקראינה מערך סיוע לקליטת הפליטים בקהילות יהודיות ברחבי אירופה, בכדי שיזכו למשכן קבע לאחר שנעקרו ממדינתם.

    בפולין, הועידה תתמוך ביותר מ-15 סדרי פסח ברחבי המדינה, מה שיאפשר ליותר מ-1,500 פליטים לחגוג את החג. במסגרת ההכנות לחג הפסח, הועידה דאגה להקצאה של כוח אדם, מזון ומשאבים שידאגו לקיומם של כלל סדרי הפסח שיערכו במקביל. מי שיובילו את סדרי הפסח יהיו הרבנים הראשיים וחברי הועידה, שייעזרו בצוות רבנים וכלי קודש דוברי אוקראינית שמסייעים בתרגום עבור הפליטים. על כלל סדרי הפסח במדינה אמון רבה של פולין וחבר הועדה המתמדת של הועידה העומד בראש מערך הסיוע של 'ועידת רבני אירופה' למען הפליטים האוקראינים ברחבי אירופה, הרב מרדכי שודריך.

    ברומניה קהילת 'תקווה' מהעיר אודסה אוקראינה תחגוג את ליל הסדר בעיר נפטון שבדרום מזרח רומניה. קהילת תקווה מונה למעלה מ-1,200 איש. מי שיהיו אמונים על ההכנות לחג הפסח ועל התמיכה בפליטים בעת שהותם ברומניה, יהיו רבה של אודסה וסגן יו"ר הועדה המתמדת ראש מוסדות 'תקוה': הרה"ג רבי שלמה בקשט ושותפו יד ימינו חבר הועדה המתמדת הרב רפאל קרוסקל. 

    גם במולדובה, המשמשת כמדינת מעבר עבור הפליטים שלרוב נמצאים במדינה רק יומיים-שלושה לכל היותר, הושלמו ההכנות לקליטת הפיליטים עימם יחגגו הרבנים והמתנדבים את חג הפסח. 'ועידת רבני אירופה' תתמוך הן בקהילה היהודית של 'אגודת ישראל' והן בקהילה היהודית הכללית, בכדי לאפשר להם להפעיל סדרי פסח מותאמים עבור למעלה מ-1,000 פליטים יהודים.

    בהונגריה, הועידה תעניק תמיכה לקהילה היהודית בבודפשט שיארחו את הפליטים בליל סדר הקהילתי. לאורך המשבר, הועידה פרסה את חסותה על הפעילות השוטפת עבור הפליטים שכללה גם אספקת מזון כשר במדינה עבור כל הפליטים.

    הרב מרדכי שודריך אמר כי "המילים שאנו אומרים בפתיחת ליל הסדר: " 'כָּל דִכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכֹל, כָּל דִצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח' יקבלו השנה משמעות מיוחדת – נדאג ששום פליט לא יישאר רעב וללא לחוג את ליל הסדר כהלכתו. אנו עושים כל שביכולתנו בכדי להבטיח חיים טובים יותר עבור אלפי פליטים יהודים עקורים, שעזבו את בתיהם נוכח המלחמה. כעת, שהם הרחק מכלל סכנה וללא סכנת חיים ורעב, הם יוכלו לשבת ולחגוג את חג הפסח יחד עם שאר העם היהודי" אמר הרב שודריך.

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות