לאחר העלאת המס: ירידה של 50% בקניית חד פעמי

    נתי קאליש 4 Comment on לאחר העלאת המס: ירידה של 504 בקניית חד פעמי
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מספר חודשים לאחר העלאת המס על החד פעמי, המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני חברת סטורנקסט: ירידה של כ-50% ברכישת כלים חד-פעמיים ברשתות השיווק בחודש פברואר האחרון, בהשוואה לחודש יולי, טרם הכרזת הממשלה על הטלת המס על מוצרי פלסטיק חד פעמי.

    השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "מהלך הגמילה מפלסטיק חד-פעמי שהמשרד מוביל בשנה האחרונה מתחיל להראות תוצאות. נתוני הצריכה ברשתות השיווק בחודשים האחרונים מעודדים, ומצביעים על שינוי כיוון. גם בליל הסדר, גם כשמארחים הרבה אנשים, אפשר להשתמש בכלים רב-פעמיים. אני קוראת להצטרף למגמה, ולהימנע משימוש בחד פעמי בחג הפסח ובכלל, לטובת בריאות הציבור ושמירה על הסביבה" אמרה זנדברג.

    כזכור, החל מ-1 בנובמבר 2021 חל מס קנייה על יבוא וייצור של כלים חד-פעמיים המכילים פלסטיק, מהלך שביצע המשרד בשיתוף משרד האוצר ורשות המיסים. נתוני החודשים האחרונים, מאז החלת המס, כפי שנאספו על ידי חברת סטורנקסט, מצביעים על ירידה של כ-50% ברכישות כלים חד-פעמיים ברשתות השיווק, מינימרקטים, מכולות וחנויות נוחות בהשוואה להיקף הצריכה בתקופה שקדמה לפרסום כוונת הממשלה להטיל את המס.

    בחודש יולי 2021, טרם הכרזת הממשלה על הטלת המס, היקף המכר הכמותי באלפי יחידות באריזה עמד על כ-486 אלף, אל מול 232 אלף בחודש פברואר 2022 – כלומר, ירידה של כ-50%. בחודשים האחרונים, לפי נתוני סטורנקסט, המגמה נשמרת. המשרד סבור כי נדרש עוד זמן כדי לאפיין את המגמה ארוכת הטווח ולבחון את כלל השוק, נוסף על השוק המבורקד.
    לצד המיסוי, המשרד מעניק תמיכה תקציבית לרשויות בסכום של כ-45 מיליון שקל לרכישת מדיחי כלים לגני ילדים והוצאת הכלים החד פעמיים מהגנים, ואלפי גנים ברחבי הארץ נכללים בתוכנית זו.

    יש לציין, כי בעיני הציבור החרדי העלאת המס הייתה מכוונת ספציפית אליו בשל היותו צרכן גדול של כלים חד פעמיים והמהלך כונה "גזירת החד פעמי" שהצטרפה אל שאר גזירותיו של שר האוצר ליברמן כנגד המגזר. מוקדם עוד לדעת האם המגמה תימשך או שמא הנתונים הם תוצאה של מחאת הציבור על ההתייקרות הכלים וההצטיידות המוקדמת של רבים לפני שהמס נכנס לתוקף.

     



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אולי יש ירידה של 50 אחוז בקניית חד פעמי
      אבללללללל יש עליה של %100 במריבות של מי ישטוף את כמויות הכלים מידי שבת ומידי ארוחה
      פשוט עצובבבב כי מי שלא קונה זה בגלל שהמחיר עלה ויש לו עוד 10 נפשות להאכיל תחשבנו כפול 2 ארוחות ביום כפול שתי מנות צהריים וזה עוד בלי שבת שיש שלוש מנות שלוש סעודות והכיורים עולים על גדותיים

    2. 3

      חבל שלא חוסכים בזיהומי אויר שמציקים באמת

    3. 1

      חבל שלא מעלים את המס על סוכריות וממתקים שהורסים את הביאות