לרגל 120 שנה לרבי: אחיה כהן מבצע – "ניגון ריקוד"

    נתי קאליש 3 Comment on לרגל 120 שנה לרבי: אחיה כהן מבצע – "ניגון ריקוד"

    לרגל יום ההולדת ה- 120 של הרבי מליובאוויטש משחרר הפסנתרן אחיה אשר כהן אלורו את – "ניגון ריקוד" של חב"ד במסגרת הפרויקט שלו "חב"ד על הפסנתר" | אחיה עיבד את הניגון והוא הוסיף לו נופך משלו באילתור מוזיקלי מקצועי | צפו

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לכבוד שנת ה-120 לרבי מליובאוויטש, משחרר הפסנתרן אחיה כהן את 'ניגון ריקוד' (שמ"ה בספר הניגונים) המפורסם בביצוע מרשים ומיוחד במינו; פסנתר עם רביעיית מיתרים, דרבוקה ובאס. מכיוון שניגון זה ידוע בשמו בקרב המוזיקאים כ-'ניגון ריקוד' ולמעשה בספר הניגונים הוא רשום כ-'ניגון שמחה', אחיה מסביר  את ההבדלים ביניהם.

    ניגון ריקוד – הינו ניגון של שמחה וצהלה המושר בעת ריקודי החסידים בימים טובים וביומא דפגרא. ניגונים אלה קצרים המה בעלי בית אחד או שניים אבל כשחוזרים עליהם מספר פעמים הם מביאים לידי התעוררות שמחה וחדוה נפשית עצומה, והריקוד מתלהב ועולה מאליו.

    ניגון שמחה – הינו ניגון המושר בעת שמחה וחדוה. ניגונים אלו הם רובם קצרים המכילים לכל היותר שני 'בתים' או שלושה. כמו כן, ניגונים אלו אינם עמוקים ואיטיים כשאר ניגוני חב"ד, כי-אם קלים ומהירים, הגורמים למנגן אותם להתעורר ולהתלהב ברוחו ולהגיע לידי שמחה רבה.

    אחיה: "אחד הדברים אפשר לומר אפילו 'הדבר' שהרבי הקדיש לו זה ה-'זמן'. רציתי להוציא את הניגון לכבוד יום הולדתו של הרבי, בשביל להדגיש את הזמן. המוזיקה היא אומנות הזמן. החוויה עוברת רק כאשר הניגון נע קדימה עד לפינלה של השיר" אומר אחיה.

    קרדיטים:

    רביעיית המייתרים של איל שילוח.

    עיבוד ופסנתר: אחיה אשר כהן אלורו.

    מיקס ותכנותים: בנציון חדאד.

    גרפיקה: יואלי בריזל.

    הפקת קליפ: שמוליק קפלן.

    צילום: אלכסנדר קאפיט, שמוליק קפלן.

    עריכה: אברימי פרידמן.

    בקליפ: בנעד אבן חן, מיכאל כהן, ברוך מילר,

    שרוליק לבקוביץ', דובי פיאמנטה.

     



    3 תגובות

    מיין תגובות