הרבניים הראשיים מכרו את החמץ של המדינה | צפו

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הרבניים הראשיים מכרו את החמץ של המדינה | צפו

    הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף מכרו את החמץ של מדינת ישראל לחוסיין ג'אבר תושב אבו-גוש | הרב לאו: "אני פונה אליכם היום, בליל הסדר תתנתקו מהכל. תספרו לדור העתיד את העבר של עם ישראל" | הגר"י יוסף: "אני קורא לכל בתי החולים בארץ ולמי שמגיעים אליהם, להתחשב ולא להכניס חמץ לבתי חולים"

    איציק בלניצקי לע״מ צילום: איציק בלניצקי לע״מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנהוג מידי שנה בערב חג-הפסח, מכרו הרבנים הראשיים לישראל את כל החמץ של מדינת ישראל לנוכרי, חוסיין ג'אבר תושב אבו-גוש, שיחזיק ברשותו את החמץ עד אחרי שביעי של פסח, וכן את החמץ של אלפי המוכרים שבחרו למכור את החמץ דרך הרבנות הראשית לישראל, ושל הגופים והאנשים שהסמיכו את הרבנים למכור את החמץ עבורם.

    החשב הכללי לאוצר מר יהלי רוטנברג הסמיך היום, בשם שר האוצר את הרבנים הראשיים לישראל, מרן הגאון הרב יצחק יוסף ומרן הגאון הרב דוד לאו, למכור את החמץ של מדינת ישראל בהתאם לחוק נכסי המדינה לחוסיין ג׳אבר, תושב אבו גוש.

    בטקס שנערך היום ברבנות הראשית לישראל מכרו הרבנים את החמץ, וקיבלו מקדמה על סך 20 אלף שקלים מידי חוסיין ג'אבר, על פי ההסכם, לאחר חג הפסח יעריכו שלושה שמאים את שווי החמץ של המדינה ואז יוכל הקונה ג'אבר, להשלים את העסקה ולקנות בהתאם להערכה שתקבע וככל שלא יוכל להשלים את העסקה החמץ יוחזר לרשות המוכרים. הסכם המכר בעל תוקף הלכתי וחוקי ומאפשר לאזרחי ישראל לקיים בהידור את מצוות הפסח מבלי להיכשל בחשש של חמץ הנותר בבעלותם.

    הרב הראשי לישראל הראש"ל הגר"י יוסף אמר בטקס המכירה: "אני התרעתי בעבר שאנשים יחששו להתאשפז בחג הפסח מהחשש שיהיה מותר להכניס לבתי החולים חמץ. אני קורא מכאן לכל בתי החולים בארץ וגם לאורחים שמגיעים להתאשפז או לבקר, להתחשב ברגשות של הזולת ולא להכניס חמץ לבתי חולים" אמר הראשון לציון.

    הרב הראשי הגר"ד לאו אמר בטקס המכירה: "ליל הסדר הוא זמן מיוחד, אני קורא לציבור, גם מי שלא מצליח להתנתק ממכשיר הפלאפון בשבתות, אני פונה אליכם היום, לפחות בליל הסדר תתנתקו מהכל. תספרו לדור העתיד את העבר של עם ישראל. כי ברגע שנדע מאין באנו נדע לאן נלך" דברי הרב לאו.

    צפו בדברי מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א:

    video
    play-sharp-fill

    צפו בדברי הרב הראשי הרב דוד לאו שליט"א :

    video
    play-sharp-fill

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הם שכחו למכור את בנט, אז הם לא מכרו את החמץ!!! ( למרות שהוא בעצמו הגוי….