המלצות לתזונה נכונה בפסח

    עפר גדנקן No Comments on המלצות לתזונה נכונה בפסח

    השינוי החד בהרגלי האכילה שלנו בפסח, הן מבחינת סוג המזון ונפח הארוחות, משפיע באופן שונה על אנשים. אצל רבים מאיתנו שמחת החג מהולה, במידת מה, בתופעות לוואי המלווים בתחושת כבדות ואי נוחות. רוחמה פרנקל, דיאטנית מכבי ויועצת משרד הבריאות למגזר החרדי, עם המלצות לפסח שיסייעו לכם לשמור על תזונה מאוזנת גם בחג.

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1. תעשו סדר
    סעודות חול המועד לרוב נאכלות בשעות אחרות מימי שגרה. יחד עם זאת, מומלץ לשמור על ארוחות מסודרות, ולקבוע שעות קבועות לסעודה, בהתאם לשעון חול המועד. כך כל בני המשפחה, יודעים שעליהם להתכנס לשעת הסעודה. זה עושה סדר, וגם יחסוך לנו התעסקות רבה במטבח.
    2. תאכלו. אל תנשנשו
    לרוב סעודות החג מאורגנות, אך בין הארוחות אנשים רבים אינם מתיישבים לאכול בצורה מסודרת ארוחת ביניים אלא מנשנשים, בעיקר ללא תכנון מראש. במקום זאת, מומלץ בין הארוחות לתכנן את האכילה, לשים את המזון על צלחת, ולאכול בישיבה ובנחת.
    3.שתו הרבה מים
    רבים סובלים מחוסר נוחות במערכת העיכול מאכילת מצה שנגרמת בעיקר בגלל תכולת המים הכמעט אפסית שבמצה. ולכן חשוב ביותר להקפיד על שתיה מרובה בפסח. הקפידו לשתות לפחות 12 כוסות מים ביום.
    4. הקפידו לאכול ירקות
    חשוב להקפיד לאכול ירקות בכל ארוחה, כל אחד כמנהגו. אכילת ירקות עשויה למנוע תופעות לוואי שאנשים רבים חווים בפסח הן בשל אכילת מצה מרובה והשינוי החד בתזונה.
    מומלץ לגוון בסוגי הירקות, בצבעים שונים. ניתן לאכול אותם טריים או מבושלים.

    5. תאכלו פירות. אל תשתו אותם
    בפסח אנשים רבים נוהגים לשתות מיצי פרי טבעי ביתיים על בסיס יומי. חשוב להדגיש שהדין של מיצי פירות ותרכיזים טבעיים הוא כדין שתיה מתוקה למרות שאינם מכילים סוכר מוסף אלא רק סוכר שמקורו בפרי. איכלו את הפירות בשלמותם קרוב לדרך בריאתם.

    6. הימנעו משתיה מתוקה
    שתיה מתוקה נחשבת כאם כל חטאת בהיבט הבריאותי בטווח הקצר והארוך. כמות הסוכר העצומה במשקאות הופכת אותם לממתקים של ממש. משפחה שצורכת 2 בקבוקים בסעודה צורכת כ 106 כפיות סוכר, את זה תחלקו למספר הנפשות במשפחה והרי לכם כמות הסוכר הממוצעת שכל אחד מבני המשפחה אכל.

    7. המעיטו בטיגון
    אם לשפוט לפי התפריט הרווח במחוזותינו, נראה שדווקא חג הפסח מתאים יותר לקבל את השם חג השמן. חשוב להדגיש שטיגון אינו מומלץ גם לאנשים רזים ובכללם ילדים ולכן וותרו על הטיגונים בפסח והעדיפו להכין אותם באפיה. הם טעימים גם כך. השמן המומלץ לאכילה הוא שמן זית. מומלץ להימנע משמן דקלים.

    8. בחרו בתבונה את התוספות על המצה
    השתדלו להנות מאכילת מצה לבדה וללא חיפויים של שכבות חמאה, דבש ויציקות שוקולד. יש אנשים שבפסח מגלים כישורים יוצאי דופן בארכיטקטורה של חיפוי המצות והיצירות רק הולכות ומשתכללות משנה לשנה. קחו בחשבון ששטח הפנים של המצה הוא גדול וצריך הרבה חומר כדי לצפות את הכל. ואם כבר חיפוי אז עדיף ממרחים בריאים כגון גבינה, אבוקדו, טונה, חרוסת.

    9. איכלו כמויות מתונות
    סעודות החג נמשכות לאורך שעות רבות, וגורם לאנשים רבים לאכול הרבה יותר ממה שהם זקוקים לו. נסו למתן את כמויות האכילה. איכלו עד לתחושת שובע ולא מעבר לכך. לעסו היטב את האוכל ואיכלו לאט. אלה משפיעים לטובה על תחושת שובע מוקדמת. העדיפו מזונות מבושלים או אפויים והפחיתו ככל הניתן אכילה של מזונות מטוגנים.

     



    0 תגובות