אלפים במעמד ברכת הכהנים השני בשריד בית המקדש | תיעוד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אלפים במעמד ברכת הכהנים השני בשריד בית המקדש | תיעוד

    אלפים השתתפו במעמד ברכת הכהנים ברוב עם בשריד בית המקדש, בליווי מוזיקלי של מקהלת 'נרננה' ובהשתתפות רבנים ואישי ציבור. ראש העיר ירושלים ל'קול חי': "אין שום סיבה לחשוש להגיע, הכותל בטוח. ירושלים בטוחה. הקב"ה שומר עלינו וכוחות הביטחון בכל מקום. אנחנו מחכים לכולם"

    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפי מתפללים הגיעו הבוקר (רביעי) לרחבת הכותל המערבי לתפילת שחרית ולמעמד ברכת הכהנים המסורתית ברוב עם. כוחות גדולים של משטרה מאבטחים את הבאים הרבים לעיר העתיקה ונרשמת נוכחות גדולה יותר בהשוואה לברכת הכהנים שהתקיימה ביום שני. על פי ההערכות כ-20 אלף איש השתתפו בני המעמדים יחד.

    באירוע משתתפים הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' ואישי ציבור בהם ראש העיר ירושלים וחברי סיעת ש"ס. המעמד מתקיים בליווי מוזיקלי של מקהלת 'נרננה'.

    ח"כ פינדרוס בגלילת התורה

    חברי הכנסת של ש"ס במעמד

    חברי הכנסת של ש"ס במעמד

    רב הכותל עם שגריר ארה"ב בישראל לשעבר

    ראש עיריית ירושלים, משה ליאון שוחח עם 'קול חי': "השנה חילקנו את זה לשתי ברכות כהנים. אין שום סיבה לחשוש להגיע, הכותל בטוח. ירושלים בטוחה. הקב"ה שומר עלינו וכוחות הביטחון בכל מקום. אנחנו מחכים לכולם".

    עוד הוסיף ליאון: "אני בקשר עם מפקד המחוז במשטרה. נערכנו מבעוד מועד ואנחנו עושים הכל. למרות כל מה שאנחנו שומעים האירועים עוברים יחסית בשקט. מקווה שכך ימשך ונסיים את החג בשלום".

    מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן עם ראש העיר

    מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן עם ראש העיר

    רב הכותל וראש העיר

    שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דיוויד פרידמן שהוא כהן בעצמו והגיע לברכת הכהנים סיפר בשיחה עם כתבנו בנצי ליזרוביץ על ההתרגשות להגיע למעמד.

    שגריר ארה"ב בישראל לשעבר

    במקביל, בכותל הדרומי התפללו מאות בני אדם יחד עם הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת לאחר שאושר להם להתפלל במקום.

    כל זה קורה כשמוטל ספק באשר לקיומה של "צעדת הדגלים" ולמסלול בו תעבור. מהמשטרה נמסר כי מארגני הצעדה חזרו בהם מהמסלול אותו הציעה המשטרה ולפי שעה הצעדה המתוכננת לא מאושרת.

    המארגנים מכחישים כי הגיעו לסיכומים עם המשטרה וטוענים כי "מתווה כניעה שמציעה המשטרה מכין את הקרקע לחלוקת ירושלים". המארגנים מאשימים את ממשלת בנט שלפיהם נכנעת לאיומיו של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית. בחמאס מזהירים כי קיום הצעדה עלול להוביל להסלמה נוספת מול ישראל כמו במהלך מבצע שומר חומות.



    0 תגובות