מעמד מרגש למיזם שזכה לברכת מרן שר התורה זצוק"ל | תיעוד

    יונתן שורק No Comments on מעמד מרגש למיזם שזכה לברכת מרן שר התורה זצוק"ל | תיעוד

    נר מצווה: מאות במעמד לרגל חיבור ביהמ"ד "ממזרח שמש" בבית שמש לגנרטור שבת כבקשת מרן שר התורה, הגר"ח קניבסקי זצוק"ל | גלריה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות השתתפו בחול המועד פסח במעמד תורני מרגש שנערך בהיכל בית המדרש המרכזי 'ממזרח שמש' בקריה החרדית בבית שמש, לרגל חיבור בית המדרש למערכת הגנרטור השכונתי כבקשת מרן שר התורה זצ"ל, יחד עם עצרת חיזוק ולימוד מדרכיו.

    בעת הנחת אבן הפינה לבית המדרש לפני כ-5 שנים, יו"ר ומקים בית המדרש חה"כ הרב משה אבוטבול עלה למעונו של מרן שר התורה זצ"ל, לבקש את ברכתו. מרן שר התורה חיזק את הרב אבוטבול ואת הגבאים על הקמת בית המדרש, אך ביקש שבבית המדרש החדש יהיה חשמל כשר בשבתות. עתה לרגל קיום בקשתו של שר התורה, נערכה העצרת רבת המשתתפים.

    את המעמד פתח והנחה חה"כ הרב משה אבוטבול שסיפר לקהל בהתרגשות על בקשתו המיוחדת של מרן זצ"ל לחיזוק חומת השבת כמו גם על בקשתו עם הקמת תאגיד המים העירוני 'מי שמש' להפעיל מדי מים ללא חשש חילול שבת, דבר שהיה חידוש בשעתו ומבית שמש למדו גם ערים אחרות להפעיל את מדי המים שיוצרו בבית שמש בהכוונתו של מרן שר התורה.

    אל המעמד הובאה אגרת ברכת של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש הכהן שליט"א בה בירך את קהילת 'ממזרח שמש', את רב הקהילה הגר"ד כהן שליט"א, ואת יו"ר ביהמ"ד חה"כ הרב משה אבוטבול על ה"הידור מצווה מעליא וזכות עצומה לשבת מלכתא היא מקור הברכה". את המכתב הקריא חבר מועצת העיר הרב חיים זמורה.

    במעמד נשאו דברים: הגר"נ קופשיץ שליט"א מרא דאתרא נחלה ומנוחה, רב ביהמ"ד הגאון רבי דוד כהן שליט"א, הרה"ג שלמה גבאי שליט"א ראש הכולל 'אוהל אברהם' במושב הודיה, הרה"ג פנחס זליג בלויא שליט"א ראש כולל 'קנין יוסף', הרה"ג רבי יצחק אמסלם שליט"א מרבני רמה א'.

    דרשה מרגשת מהליכותיו בקודש של מרן שר התורה זצ"ל, נשא הגאון רבי ישראל מאיר דרוק שליט"א ראש ישיבת 'תפארת ישראל' ומתלמידיו הקרובים של מרן זצ"ל. נכדו נאמן ביתו של מרן זצ"ל, הרה"ג יעקב ישראל קנייבסקי שליט"א נשא משא נפלא של סיפורי הוד ורוממות שראה בקודש פנימה.

    בדבריו סיפר כי בחודש טבת האחרון ביקש ממנו הרב אבוטבול להגיע למרן, סדרנו לו תור לפני תפילת מנחה, למעשה הוא הגיע עם קול קורא להקדים את זמני הנסיעות בימי החורף הקצרים. הוא רק ביקש וכבר מרן לקח את העט וחתם על כך. זה היה דבר חריג ביותר, לפעמים היה מבקש לברר מה מדובר, לפעמים היה מבקש מאחד מבני הבית לבדוק, אבל כאן בו במקום חתם, וזה גם בגלל החשיבות שראה ביוזמה לחזק את השבת, וגם בגלל שסמך על הרב אבוטבול שפועל לשם שמים.

    במעמד העניק חה"כ הרב משה אבוטבול במסגרת "השדולה למען שמירת השבת", תעודות הוקרה לשלשה אישי מעש הפועלים לחיזוק חומת השבת בארץ. העיתונאי עידן יוסף מ"פורום השבת הציבורית" שפועל לעצור פריצות בתחבורה הציבורית בשבת ומיזמים נוספים, שאף סיפר בדבריו בכנס על החיזוק שקיבל ממרן הגר"ח זצ"ל על פעליו למען שמירת השבת, הרב ישי יפת הפועל למען השבת בנס ציונה במסגרת עמותת 'מאורות הרש"ש', והרב יאיר חליבה הפועל להרבות שיעורי תורה בשבתות בבית שמש במסגרת 'סדר מקדשי שביעי'.



    0 תגובות