הכלכלן שלמה מעוז: "מאוד פסימי מהממשלה, יש תאוות בצע"

    אייל ראובן No Comments on הכלכלן שלמה מעוז: "מאוד פסימי מהממשלה, יש תאוות בצע"

    הכלכלן הבכיר שלמה מעוז על המצב הכלכלי בישראל: "היה כאן כישלון גדול של הנגיד הבין שהוא נכשל והוא יעלה את הריבית בקצב יותר גבוה. פקידים מקבלים משכורות של חמישים ואפילו שמונים אלף שקל משכורת ואני לא יודע מה הם עושים שם" | מעוז טוען: "אניות תקועות כי המפא"יניקים חזרו. כל המחירים של חומרי הגלם עולים"

    צילום: Yossi Zeliger / Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המרצה והפרשן בתחום הכלכלה והפיננסים, הכלכלן הבכיר שלמה מעוז בתוכנית שטח נד"לני עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן: "הממשלה איבדה שליטה. הם ניסו להתחכם, לומר שהם לא מתערבים והמחירים יעלו, היא כמו סוג של פסיפס שכל אחד עושה מה שהוא רוצה והתוצאות באו. כחלון ממש בלם את עליית המחירים, אבל כאן אין סינרגיה בין כל הגורמים אני לא רואה שהם יצליחו להכניס בחזרה את השד לבקבוק זו מכה קשה מאוד".

    "אין סינרגיה. תיקח לדוגמא מכוני טיהור, הם צריכים אישור של כל הגורמים הרלוונטיים אבל הם תקועים, המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים, יש עוד המון גורמים מאשרים. רוב הקרקעות בידיהם, העם נאנק, זוגות צעירים מקבלים מכה, מי שאין לו משפחה עשירה לא יוכל לחיות כאן. אנחנו נכנסים לתקופה של קטסטרופה ממשלה עם אוזלת יד חמורה מאוד" ניתח הכלכלן את הסיטואציה הכלכלית המורכבת.

    "בנק ישראל התחכם, הוא חיכה שיעלו את הריבית. כל המדינות העלו את הריבית אבל כאן העלו באיחור, היה כאן כישלון גדול של הנגיד הבין שהוא נכשל והוא יעלה את הריבית בקצב יותר גבוה. פקידים מקבלים משכורות של חמישים ואפילו שמונים אלף שקל משכורת ואני לא יודע מה הם עושים שם. כדי לעצור הנגיד צריך להעלות את הריבית לשלושה אחוזים ויותר כדי לבלום את האינפלציה".

    "אלו שעושים ספסרות בקרקע ומקבלים מימון ומינוף גבוה מקבלים הטבות מעל שבעים וחמישה אחוזים לסחור בקרקע. אבל אתם, הפרייארים שמאזינים לנו שמחזיקים בעו"ש עושים עליכם מניפולציה. הכל על חשבון העניים ודלת העם, העניים יהיו יותר עניים והעשירים יהיו יותר עשירים. הנגיד צריך להעלות את הריבית בשיעור חד, הוא וכל המועצה שלו כולם שם בבנק ישראל מאותו בית ספר ואפילו מאותה עדה.

    בזמנו היה בחור מוכשר, לא יודע אם אתם מכירים אותו משה גפני שהיה עושה עבודה טובה. הבעיה שהיום האופוזיציה לא נכנסת לוועדות והם מסממים את הציבור בהודעות מבלבלות. היו אמורים להקים עיר חרדית בדרום, ביטלו אותה – מה אתה רוצה? היו אמורים להקים עוד שתי ערים לאורך כביש 6 איפה הם? איזה חוצפה זאת. האמת, שהחרדים נתפשים כאוכלי חינם, נתפסים על דברים קטנים את המיליארדים תל אביב לוקחת, אתם לוקחים בצורה שנראית לא טוב".

    "אם היה בתקופה של מפא"י, היום שרת התחבורה מהמפלגה של מפא"י. הם היו מתוחכמים, יש אניות שתקועות כי המפא"יניקים חזרו. כל המחירים של חומרי הגלם עולים. מה שאתה רואה בתל אביב שיש עשרות מיליונרים מהייטק. הם קונים דירות במחירים שמבחינתם זה גרושים, לכן המדינה גובה מיסים. מאז משה ניסים אחד משרי האוצר הטובים שהיו לא היה גירעון כזה נמוך. אני מאוד פסימי מהממשלה הזאת, גם אם יקימו ממשלה חדשה יש תאוות בצע של כל הגורמים ודיברנו על קצה המזלג יש עוד המון גורמים. עם ישראל מסכן, זוגות צעירים מסכנים, עושים עוול לעם ישראל ולציבור החרדי, תחזירו את גפני" סיים מעוז את הראיון.



    0 תגובות