מאיר חביב: "שמח שמקרון ניצח, מודאג מעליית הקיצונים"

    אייל ראובן No Comments on מאיר חביב: "שמח שמקרון ניצח, מודאג מעליית הקיצונים"

    מאיר חביב, חבר הפרלמנט הצרפתי ב"מהדורת הבוקר": "מקרון ניצח בפער גדול משחשבתי. מטריד מאד שהימין הקיצוני קיבל 42%. מקרון הצהיר שיביס את הקיצונים – ונכשל, כמו בדברים נוספים. כעת אפשר להיות רגועים לגבי היחסים עם ישראל, השחיטה וברית מילה. עליית לה-פן עלולה לסכן את החיים היהודיים"

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר לאחר ניצחונו של הנשיא המכהן, עמנואל מקרון בבחירות לנשיאות צרפת. "אני שמח על הניצחון של מקרון. בשביל צרפת, בשביל היהודים בצרפת ובשביל היחסים עם ישראל. יש טענות גם על מקרון, אבל בין מקרון ללה פן לא היה שום היסוס", אומר חביב.

    לדבריו "הערכתי שהוא הולך לנצח אבל זה היה בפער גדול משחשבנו, למרות ש-30% מהצרפתים לא הצביעו שזה בעייתי. אני מזכיר שהימין הקיצוני קיבל 42 אחוז והשמאל הקיצוני – שהצביע בחלקו למקרון בסיבוב השני – גם התרומם. יש כישלון בפוליטיקה של מקרון שאמר אני אביס את הקיצונים. השמאל הקיצוני האנטישמי קיבל 22%, מלנשון רוצה להיות עכשיו ראש ממשלה. אנחנו בבעיה גדולה מאוד בצרפת, הקולות הקיצוניים הוכפלו – אבל היום אני שמח".

    עוד אמר חביב: "לה פן אמרה שהיא תדאג ליהודים, אבל אני לא סומך על הדי. אן. איי של המפלגה הימנית קיצונית. בארץ היא קיבלה רק 14%. המוסלמים בצרפת הצביעו בעיקר למלנשון – לשמאל הקיצוני. בברלין הייתה אתמול הפגנה של השמאל הקיצוני והערבים ואמרו 'יהודים החוצה'. אני דואג לצרפת ולאירופה, לא רק ליהודים".

    הוא הוסיף: "מקרון נכשל בהמון דברים, למרות שהוא בחור מוכשר. צריך להגיד את זה. בהמון נושאים הצרפתים לא מרוצים. אני מקווה שנתעשת והוא יצליח. גם בנושאים יהודיים – חשוב שהשחיטה והברית מילה תימשך ושהיחסים עם ישראלי יתהדקו".



    0 תגובות