מהפך בהערכות הישראליות: "הסיכוי להסכם גרעין עם איראן – קלוש"

    שלמה ריזל No Comments on מהפך בהערכות הישראליות: "הסיכוי להסכם גרעין עם איראן – קלוש"

    ארה"ב ואיראן קיימו מגעים שקטים בניסיון לצמצם פערים. נשקלה השארת כוח קודס ברשימת ארגוני הטרור – והוצאת יתר גופי משמרות המהפכה מתוכה. אולם במערכת המדינית סבורים: חתימת ההסכם "מתרחקת בקצב הולך וגדל". בכיר ישראלי: מטרת הנסיעה של היועץ לביטחון לאומי, ד"ר אייל חולתא, לוושינגטון – תיאום היערכות לאפשרות שההסכם לא ייחתם לבסוף

    וינה, שם התקיימו השיחות צילום: נתי שוחט / Flash90
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תפנית דרמטית בהערכה הישראלית באשר לסיכויי החתימה על הסכם גרעין בין איראן למעצמות. כך פורסם הבוקר (שלישי) בעיתון ישראל היום מפי שני גורמים במערכת המדינית, שאמרו כי כעת נראה שהסיכויים להסכם נמוכים ואפילו אפסיים.

    אותם גורמים הדגישו כי עדיין ייתכן מהפך מפתיע, שבסופו תהיה חתימה על הסכם הגרעין, אך "האפשרות שהצדדים יחתמו על הסכם בעתיד הנראה לעין, הולכת ומתרחקת בקצב אקספוננציאלי", כדברי אחד המקורות שצוטט בעיתון.

    עד לפני כחודש, ההערכה הרווחת במערכת המדינית והביטחונית בישראל היתה כי ארה"ב ואיראן יחתמו על הסכם גרעין. הערכה זו התבססה על הלהט של הממשל האמריקני לחזור להסכם המקורי משנת 2015, אשר רבים מבכירי הממשל הנוכחי היו בין מנסחיו. ברוח זו, ארה"ב ויתרה לאיראן בסוגיות רבות, מה שהוביל להתפטרות שניים מבכירי צוות המשא ומתן האמריקני.

    טיוטת הסכם כבר הושגה, מועד לחתימה על ההסכם כבר היה על הפרק, אולם בשיחות וינה הצדדים נפרדו בהמתנה לתשובה מטהרן. איראן, מצידה, לא השיבה כי היא דוחה את ההסכם וגם לא כי היא מאמצת אותו, אלא העלתה שורה של תנאים חדשים ובראשם הוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.



    0 תגובות