לאחר השקט היחסי: מעבר ארז נפתח לכניסת פועלים מהרצועה

    קובי פינקלר No Comments on לאחר השקט היחסי: מעבר ארז נפתח לכניסת פועלים מהרצועה

    במערכת הביטחון מסרו אתמול כי פתיחת המעבר לתנועת סוחרים ופועלים ויתר הצעדים האזרחיים כלפי רצועת עזה מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעבר ארז בצפון רצועת עזה נפתח הבוקר (שלישי) לכניסת פועלים וסוחרים מעזה לישראל. זאת בהתאם להחלטה שהתקבלה אמש לאחר הערכת מצב ביטחונית.

    עם זאת, במערכת הביטחון מסרו אתמול כי פתיחת המעבר לתנועת סוחרים ופועלים ויתר הצעדים האזרחיים כלפי רצועת עזה מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור.

    הסגר במעבר ארז, כתבנו מדווח מהשטח | צפו

    כזכור, במהלך חג שביעי של פסח נורו שלוש רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, ככל הנראה על ידי הג'יהאד האיסלאמי או ארגון אחר שאינו חמאס, אך מאז השקט היחסי נשמר. בישראל בחרו שלא להגיב בתקיפה ברצועה ובמקום זאת סגרו את מעבר ארז לכניסת פועלים.

    גם קודם לכן, בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר בוצע שיגור משטח הרצועה לעבר ישראל. בתגובה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מתקן תת-קרקעי לייצור רכיבי מנועים רקטיים. במהלך תקיפת האתר התת-קרקעי נורה טיל נ"מ לעבר מטוסי צה"ל, בתגובה נתקף מתחם צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס.

    לצד זאת, בלילה שבין ראשון לשני הופעלה התרעה דווקא ביישוב שלומי בגליל המערבי – הסמוך לגבול עם לבנון. מאוחר יותר עדכן דובר צה"ל כי זוהה שיגור אחד משטח לבנון לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח. בתגובה לשיגור הרקטה – לוחמי התותחנים תקפו באש שטחים פתוחים בדרום לבנון ובסמוך למרחב ממנו בוצע הירי באמצעות עשרות פגזי ארטילריה. בנוסף, נתקפה מטרת תשתית.

    אמש הותר לפרסום כי בחודשים האחרונים השב"כ חשף וסיכל ניסיון של הג'האד האסלאמי ברצועת עזה להקים תשתית טרור ביהודה ושומרון על מנת לבצע פיגועים ביעדים ישראליים. במסגרת הפרשה נעצרו על ידי שב״כ וצה״ל מספר פלסטינים תושבי ג'נין והכפרים הסובבים אשר גויסו ע"י גורמי גא"פ מרצועת עזה לפעילות צבאית.

    בתוך כך, ניסיון פיגוע לעבר רכב ישראלי בוצע הלילה בעיירה בית אומר, מצפון לחברון. בחסדי שמיים לא נמסר על נפגעים.

    במהלך פעילות צה"ל הלילה למעצר פלסטינים החשודים בפעילות טרור בגדה התפתחו הפגנות אלימות, במהלכן, שלושה פלסטינים נפצעו מירי צה"ל, אחד מהם באורח קשה.



    0 תגובות