פרופ' דוידוביץ': "הסלמונלה אינה קטלנית עבור אנשים בריאים"

    אייל ראובן No Comments on פרופ' דוידוביץ': "הסלמונלה אינה קטלנית עבור אנשים בריאים"

    מומחה בריאות הציבור, פרופ' נדב דוידוביץ ב'קול חי': "עניין הסלמונלה בשוקולד הוא אירוע משמעותי. משרד הבריאות עדיין לא איתר את הזן המדויק. טוב ששטראוס זיהתה את הבעיה ודווחה למשרד הבריאות. בגלל שזה קרה במהלך חג הפסח, יתכן שהיה פער בזמן הדיווח"

    צילום: Moshe Shai/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מומחה בריאות הציבור, פרופ' נדב דוידוביץ' שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) על סערת הסלמונלה ב'שטראוס': "זה בהחלט אירוע משמעותי. אירועים כאלה בשוקולד הם לא שכיחים אבל בהחלט היו כאלה בעשורים האחרונים בעולם. באירופה גם יש אירוע כזה בשבועות האחרונים. פולי קקאו שמהם עושים את השוקולד עשויים להיות נגועים בסלמונלה. משרד הבריאות עוד לא זיהה את התת זן המדויק. בכל מקרה זה מראה לנו את חשיבות הרגולציה והפיקוח".

    הוא הסביר: "המחלה עצמה לא מסוכנת מאוד לאנשים בריאים, אבל מישהו שיש לו חסר חיסוני או תינוקות ומבוגרים זו עשויה להיות מחלה משמעותית יותר".

    לדבריו "בוודאי שיש כאן סכנה לבריאות הציבור, אבל אדם בריא שנחשף בדרך כלל המחלה לא תהיה חמורה. זה יכול להגיע לשלשולים, הקאות. חשוב לשתות מים. במידה ויש משהו מעבר לרגיל לפנות לרופא אבל לא בהכרח למיון". עוד אמר דוידוביץ: "טוב ששטראוס זיהתה את הבעיה ודווחה למשרד הבריאות. בגלל שזה קרה במהלך חג הפסח, יתכן שהיה פער בזמן הדיווח".



    0 תגובות