פרופ' גרוסמן על סערת הסלמונלה: "אין טעם להכנס להיסטריה"

    אייל ראובן 1 Comment on פרופ' גרוסמן על סערת הסלמונלה: "אין טעם להכנס להיסטריה"

    פרופ' צחי גרוסמן במהדורת סוף השבוע: "סלמונלה זה חיידק שגורם לחום כאבי בטן, הבעיה היא אצל מבוגרים שיכול להשפיע לרעה ליותר על הגוף. אך לא כדאי להכנס להיסטריה למי שכבר אכל. החיידק יכול להגיע בהרבה דרכים ולכן ביקשו לעשות ריקול על הרבה מוצרים"

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע על סערת הסלמונלה בשטראוס. "סלמונלה זה חיידק שרואים מפעם לפעם בילדים, בדרך כלל בילד בריא זה יעשה לו קצת כאבי בטן הקאות, שלשולים, אולי קצת חום אבל לא משהו חמור ולא מוביל בדרך כלל לאשפוזים", אומר גרוסמן.

    "יש סיכון לקטנים מתחת לגיל שנה, מבוגרים מעל גיל 60 ומדוכאי חיסון שאצלם זה יכול להיות תרחיש משמעותי יותר שהחיידק עובר לדם ויכול להתיישב באיברי גוף אחרים ושם נדרש טיפול אנטיביוטי. ילד בריא בגיל 3-5 מחלים בד"כ גם ללא צורך בטיפול אנטיביוטי והטיפול רק מאריך את משך שהיית החיידק בגוף".

    עם זאת, הוא הבהיר: "לאירוע הזה יש משמעויות בהיבט של בראיות הציבור בכלל והקפדה על נהלי בטיחות במפעלי מזון.  נכון לעכשיו לא ראינו עלייה דרמטית בתחלואה ובבידודי הסלמונלה בילדים. רק פה ושם. גם מי שאכל משהו נגוע, אין טעם להכנס להיסטריה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אל תיכנסי את להיסטריה ואז תידבקי….