עו"ד יהודה שפר: "פילבר עד מוזר; מוקדם לדעת כיצד יסתיים המשפט"

    ישראל רובין No Comments on עו"ד יהודה שפר: "פילבר עד מוזר; מוקדם לדעת כיצד יסתיים המשפט"

    עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה שוחח עם 'קול חי': "הראיות החפציות מראות שאלוביץ' מבחינתו הוא משחד, והשאלה הגדולה היא האם נתניהו משוחד; פילבר עד מוזר – מצד אחד עומד על מה שאמר במשטרה, אך סותר את זה עם פרשנויות והסברים ואחר כך מאמץ כל תזה של הסנגור בחקירה הנגדית"

    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע על משפט נתניהו וחקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר בידי הסנגורים, שהחלה השבוע. "עוד מוקדם לדעת כיצד יסתיים המשפט, אבל אני לא שותף להערכה שהתיק קרס. אני חושב שעוד ארוכה הדרך עד שנדע", מבהיר שפר.

    לדבריו "בעדויות החפציות שיש לנו רואים סיטואציה שאלוביץ', בעל השליטה בבזק – אותו מונופול שרוצה לקבל הטבות מהרגולטור (משרד התקשורת) – אלוביץ' עצמו מסכם את זה וכותב באחת ההודעות ובעוד מקומות – 'חייבים לעשות דברים לפי בקשות נתניהו כי אחרת שרה תתעצבן וביבי לא יחתום'.

    הוא הסביר "בעצם הראיות החפציות מראות שאלוביץ' מבחינתו הוא משחד, והשאלה הגדולה היא האם נתניהו משוחד. אסור לתת משהו בעל ערך כדי לקבל הטבות רגולטוריות – וכאן זה בשווי מיליארד שקל. חשבון הטלפון של כולנו עולה יותר בגלל ההטבות האלה. השאלה שנידונה בבית המשפט היא האם יש ראיות שמוכיחות מעבר לספק סביר שנתניהו היה מודע לזה".

    המשנה לפרקליט המדינה לשעבר התייחס לעדותו של פילבר: "פילבר הוא עד מוזר, בד"כ בחקירה הראשית עד תביעה בא לספר את מה שהתביעה רוצה לשמוע ובחקירה הנגדית תוקפים אותו ומנסים לקעקע את דבריו. פה קרה משהו הפוך, הוא אמר בחקירה הראשית 'כל מה שהעדתי במשטרה אמת' – אבל ניסה לסתור את זה העם הסברים ופרשנויות, ואז הפרקליטות ביקשה לאפשר חקור אותו נגדית וקיבלה את זה.

    "עכשיו, בשבוע הזה התחלנו את החקירה הנגדית והוא מתמסר לכל תזה שהסנגור מציע לו. כל מה שהסנגור מציע לו הוא מקבל. זו סיטואציה מאוד מוזרה בפרט כשהוא עומד על דעתו שכל מה שהעיד במשטרה זה אמת. מה ישאר בסוף? קשה להעריך".

    עוד אמר שפר: "לדעתי זה קצת מוזר שאדם שהיה יועץ פוליטי של נתניהו בלי שום רקע בתחום התקשורת – ועוד לפני שהוא נכנס לתפקיד יש לו תזה מגובשת באשר לבזק. יש גם עדים נוספים שכבר העידו שהוא הורה להם להיטיב עם בזק".

    שפר המשיך והסביר על המשפט: "הטענה שיחסי התקשורת והפוליטיקאים הם מושחתים בבסיס – זו טענה נכונה שאני מקבל, אבל כאן זה לא נושא התיק. הבעיה פה זה לא יחסים עם עורך עיתון שהתחנף אלא בעל שליטה, אדון אלוביץ' שהיה לו אינטרס כספי באישור של הטבות רגולטוריות שהיו שוות לו כמיליארד שקל – הוא זה שהפעיל לכאורה את הכוח שלו כלפי כלי תקשורת כדי לקבל את ההטבות האלה".



    0 תגובות