הרב יצחק שפירא: "גילינו 4000 בתי קברות במזרח אירופה"

    אסתי פלד No Comments on הרב יצחק שפירא: "גילינו 4000 בתי קברות במזרח אירופה"

    הרב יצחק שפירא, שעוסק בשיקום ושימור בתי העלמין במזרח אירופה שוחח עם 'קול חי': "ההרס, ההשמדה וההכחדה המלאה והחלקית היא נחלת כל מזרח אירופה ולאו דווקא אוקראינה. בשנות הזעם ואחר כך בשנות הרוגע מאז 1945 נהרסו המון בתי קברות, אני מעריך ששליש הלכו. מדובר על אלפים. בשנים האחרונות אנחנו עצרנו השמדת בתי קברות"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב יצחק שפירא, מייסד הארגון לשיקום ושימור בתי העלמין במזרח אירופה שוחח הערב (חמישי) עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית על פעילות הארגון אותו הקים. "הארגון שזכיתי להקים עוסק לא רק בשימור בתי הקברות אלא גם במיפוי. אנחנו מחפשים ומאתרים את כל בתי הקברות במזרח אירופה, יש בתי קברות שלא ידענו עליהם קודם ואנחנו הוספנו אותם למאגר המידע שלנו וכך עם ישראל יודע עליהם. יש לנו מאגר מידע כרגע על 4000 בתי קברות שאנחנו ביקרנו בהם ותיעדנו אותם".

    הוא סיפר: "יש מחלקת היסטוריה מאוד מפוארת במשרד שלנו בקייב. ויש שליחים שמגיעים לכל המקומות הנידחים ומשדרים משם למשרד בזמן אמת. גילינו המון בתי קברות. 4000 בתי קברות זה כולל את כל פולניה, אוקראינה וחצי מסלובקיה".

    עוד אמר הרב שפירא: "ההרס, ההשמדה וההכחדה המלאה והחלקית היא נחלת כל מזרח אירופה ולאו דווקא אוקראינה. בשנות הזעם ואחר כך בשנות הרוגע מאז 1945 נהרסו המון בתי קברות, אני מעריך ששליש הלכו. מדובר על אלפים. זה קרה בשנות המלחמה והרבה אחרי שנות המלחמה. פעמים רבות בגלל חמדת נדל"ן כי מה שהיה מחוץ לעיר נהפך להיות חלק מהעיר. בשנים האחרונות אנחנו עצרנו השמדת בתי קברות".



    0 תגובות