"התנהלות נכונה מדי יום מונעת מפגש עם הרופא"

    עפר גדנקן No Comments on "התנהלות נכונה מדי יום מונעת מפגש עם הרופא"

    ד"ר ברנרדו מלמוד, מומחה גסטרו ומחלות כבד במכבי שירותי בריאות, מסביר איזו מחלה מתחילה להיות שכיחה יותר ויותר בקרב האוכלוסייה וכיצד מומלץ לנהוג נכון כדי להימנע מכאבי בטן ושאר תופעות לא נעימות • כך תימנעו מלפגוש את רופא הגסטרו בנסיבות לא נעימות.

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר ברנרדו מלמוד, מומחה בתחום הגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד, החל את דרכו בתחום הרפואה בביה"ח 'שערי צדק'. לאחר שנות ניסיון ורכישת התמחות, המשיך למרכז הרפואי "מעייני הישועה" ומשם עבר ל'וולפסון' כדי להתמקצע במחלות מעי דלקתיות על ידי מנהל המחלקה שם שמומחה בתחום. לאחר מכן, עם הידע והניסיון הרב שצבר לאורך שנות עיסוקו המקצועי, קיבל החלטה להתרחב לקופה המובילה מכבי בבית שמש כחלק מצוות המומחים במרכז הרפואי רמה ג' 2. "כאן", הוא אומר, "מצאתי את מקומי".

    הוא כאמור מומחה בתחום הגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד. "זהו תחום שמתרכז באברי הבטן שקשורים למערכת העיכול והכבד", הוא מסביר. "יש מחלה שפוגעות ברירית המעי ויש את סרטן המעי הגס -זהו סרטן עם תחלואה ותמותה רבה בארץ ובעולם. יש מחלות כבד בעיקר הכבד השומני   שעולה לאחרונה בשכיחות שלו בכל העולם. עם הזמן כבד שומני הפך להיות גורם מספר אחת להשתלות כבד  זאת בעקבות השמנת יתר באוכלוסייה הנובעת מתזונה לקויה.

    וכאן הוא מגיע לדרכי המניעה והטיפול. "כשמגיע אלי מטופל למרפאה, אני שואל אותו אם יש לו רקע משפחתי של מחלות מעיים, אני מסתכל על אורח חייו ואז אנחנו בודקים ממה הוא סובל ומדוע הוא הגיע אלי ומורה על המשך טיפול לפי מצבו. אני מתמקד בעיקר בתלונות של כאבי בטן, ירידה במשקל, הקאות ועוד. כדי להימנע ממפגש איתי בנסיבות שאינן משמחות, כדאי להיות מודעים לעצמנו ולבריאות הכללית שלנו. אם אדם מודע לכך שיש לו השמנת יתר והוא קצת מעבר למשקל הרצוי לו, כדאי שינסה לרדת במשקל, לאכול נכון יותר, כגון סיבים, ירקות ופירות. לאכול פחות בשר אדום ומעובד. חשוב מאוד לעשות פעילות גופנית, שעוזרת למניעת הרבה מחלות, כולל ל'מעי רגיז' וגורמת לשיפור בכאבי בטן".

    הוא מדגיש שהתנהלות נכונה ביום-יום חשובה ביותר. "לכן, נסו לעלות במדרגות ולא במעלית, לעשות הליכה ועוד. בנוסף, אם אין במשפחה כל בעיות עם מחלות, אני ממליץ לאנשים מעל גיל חמישים לעשות בדיקת דם סמוי בצואה אחת לשנה או להבדק במרפאת גסטרו ובכך למנוע סיבוכים ברי מניעה בכל הקשור לתחום הגסטרו".

    מה הדברים שחשובים לך במהלך הטיפול?

    "חשוב לי מאוד שיתוף הפעולה בין המטפל והמטופל. בעבר רופאים היו מצפים שמטופל יעשה כל מה שהרופא אומר גם מבלי להבין, ואילו כיום אני מאמין יותר בשיתוף פעולה פורה בין השניים, אם כי החלטות רפואיות שהן מבוססות על ידע רפואי אמורות להתקבל על ידי המטפל – כמובן לאחר פירוט מעמיק על התהליך. מכבי הינה קופה מובילה עם נגישות למגוון רחב יותר לרופאים מומחים. שמחתי לראות במכבי שמתעסקים הרבה במחקרים הקשורים לגסטרו, וכי מנהלת הגסטרו הינה רופאה שמעורה בכל מה שקורה בשטח, מה שוודאי תורם למקצועיות ולקידום הרפואה לטובת החברים".



    0 תגובות